تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۶۴۱۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور:
مجلس با تصویب لایحه محیط بانان را یاری کند
مجلس با تصویب لایحه محیط بانان را یاری کندفرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست با تصویب لایحه حمایت از محیط بانان این قشر زحمتکش و جان بر کف را یاری کنند.

سرهنگ جمشید محبت خانی عصر یکشنبه در حاشیه عیادت از 2 محیط بان پارک ملی دز که در حمله مسلحانه صیادان متخلف مصدوم و در بیمارستان دزفول بستری می باشند افزود:لایحه حمایت از محیط بانان در کمیسیون حقوق قضایی مجلس شورای اسلامی در دست پیگیری است که امیدواریم با تصویب این لایحه در صحن مجلس ، نمایندگان گام اساسی در حمایت از محیط بانان بر دارند.

وی با اشاره به حوادث رخ داده برای محیط بانان کشور در حفاظت از محیط زیست و تقدیم 120 شهید و 157 جانباز از بدو انقلاب اسلامی تاکنون بیان داشت: با تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی علاوه بر تامین معیشت محیط بانان ، مشکل بیمه مسئولیت و بیمه تکمیلی آنها برطرف خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در حال حاضر تنها 35درصد نیروی محیط بان مورد نیاز خود را در اختیار دارد و همچنان 65 درصد کمبود نیروی محیط بان در کشور وجود دارد افزود:در حالیکه تعداد محیط بان مورد نیاز سازمان حفاظت محیط زیست کشور هشت هزار و 500 نفر می باشد تنها 2 هزار و 800 نیرو در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه خدمات شبانه روزی محیط بانان در کشور مغفول مانده است و این قشر نیاز به حمایت دارند اظهار کرد: علاوه بر تامین تجهیزات ، بهترین و موثرترین راه در حفاظت از محیط زیست همراهی و تعامل مردم با محیط بانان است که در این راستا طرح فعالیت و همراهی 80 میلیون محیط بان افتخاری در سراسر کشور در دست پیگیری است. 

محبت خانی ضمن دلجویی از محیط بانان مصدوم در حادثه تیراندازی صیادان متخلف در پارک ملی دز بر پیگیری نهایی این حادثه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولان ارشد استان خوزستان تا شناسایی ، دستگیری و مجازات عوامل این حادثه تاکید کرد و گفت: پرونده ای در این رابطه تشکیل شده و در دست پیگیری قضایی است.

وی همچنین از مردم و اهالی بومی منطقه خواست سازمان حفاظت محیط زیست را در شناسایی و دستگیری صیادن متخلفی که سه محیط بان را با اسلحه مصدوم کرده و متواری شده اند یاری کنند.

محیط بانان بستری در بیمارستان دزفول نیز بر تامین تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز برای حفاظت بیشتر از محیط زیست با توجه به گستردگی پارک ملی دز تاکید کردند.

سه محیط بان پارک ملی دز صبح شنبه در تعقیب صیادان متخلف مورد اصابت گلوله اسلحه جنگی قرار گرفته و مصدوم شدند.

2 نفر از محیط بانان مصدوم در بیمارستان دزفول و یک نفر نیز در بیمارستان اهواز روند درمان را طی می کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور همچنین از محیط بان بستری در بیمارستان اهواز عیادت کرده و از شجاعت و شهامت محیط‌بانان که رو در روی متخلفان ایستاده و از حق و حقوق و امنیت حوزه محیط زیست دفاع می‌کنند تقدیر کرد‌.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار