تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۶۴۸۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آموزش و پرورش یک باشگاه سیاسی نیست
آموزش و پرورش یک باشگاه سیاسی نیستنماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش یک باشگاه سیاسی نیست و باید با توجه به راهکارهای عملی، مسیر توسعه خدمات آموزشی کشور را فراهم کنیم.

فریدون حسنوند در آئین پاسداشت روز معلم در تالار گلها شهرستان اندیمشک اظهار داشت: معلمان در هشت سال دفاع مقدس و برای دفاع از ارزش‌های فرهنگی و انقلابی ایران اسلامی از جان خود گذشتند و همراه و پشتیبان مردم و رزمندگان اسلام بودند و هیچ گاه از مسیر حق و عدالت عبور نکردند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش محرک فرهنگ و علمی ایران اسلامی بوده و خدمات آن به یک حوزه و بخش محدود نمی‌شود چرا که آموزش پرورش تربیت کننده نسل‌ها و نیروی انسانی یک جامعه است و برای برخورداری از یک جامعه پویا، باید به توسعه خدمات این حوزه بیش از گذشته توجه و تاکید داشت.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی آموزش و پرورش را یک مرجع مهم فرهنگی دانست و عنوان کرد: متاسفانه در طول سال‌های اخیر و با اجرای سیاست‌های غلط اجرا شده توسط برخی دولت‌ها، مسیر آموزش و پرورش کشور با مشکلات مختلفی مواجه شده است که این مشکلات باید با به کارگیری روش‌هاعلمی و عملی قابل رفع است.

وی با اشاره به این که آموزش و پرورش یک باشگاه سیاسی نیست، گفت: آموزش وپرورش امروز و در کشورهای مختلف جهان دارای اهمیت و نقش گسترده‌ای است و این کشورها با برنامه‌ریزی مسیر تحقق اهداف علمی خود را دنبال می‌کنند و به همین جهت ما نیز باید با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و انسانی موجود در کشور در این حوزه تلاش و برنامه ریزی کنیم.

حسنوند با بیان این که آموزش و پرورش محل و مرکز اخذ رأی نیست و نباید با این گونه حرکت‌ها در حوزه آموزش و پرورش اهداف سیاسی را دنبال کرد، ادامه داد: باید با ایجاد گروه‌های گفت‌وگو و با استفاده از ظرفیت‌های موجود قانونی مسیر توسعه کشور و گسترش خدمات حوزه آموزش و پرورش را دنبال کرد.

وی با اشاره به لزوم اختصاص بودجه و ورود کمسیون تلفیق به افزایش اعتبارات آموزش و پرورش، بیان کرد: متاسفانه در طول سال‌های اخیر و به دلیل عدم توجه مناسب به وضعیت معیشت معلمان، مشکلات گسترده‌ای برای این قشر مهم اجتماعی ایجاد و برخی از معلمان به شغل‌های دوم و سوم روی آورده‌اند تا معیشت آن‌ها تأمین گردد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که امروز و با پیگیری‌های صورت گرفته طرح‌های عمرانی گسترده‌ای در حوزه آموزش و پرورش این شهرستان در حال اجرا است گفت: اجرای این طرح‌ها با هدف تبیین و بیان اهمیت آموزش و پرورش در شهرستان اندیمشک و هدف گذاری‌های انجام شده، مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به نقش و تلاش‌های معلمان شهرستان اندیمشک و استان خوزستان در حوزه فرهنگ و آموزش و پرورش عنوان کرد: تقدیر و پاسداشت از مقام معلم، یک اصل مهم و نیاز اجتماعی است و به همین جهت باید و با تلاش دوچندان به دنبال توسعه خدمات این حوزه بود و تمام توان و با بسیج تمام ظرفیت‌ها، زمینه را برای تعالی فرهنگی و علمی اندیمشک و ایران اسلامی بیش از گذشته و مطابق با رهنمودهای مقام معظم رهبری فراهم کرد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار