تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۶۷۹۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آب ورودی کارون بر اثر بارش کم به شدت کاهش پیدا کرده است
آب ورودی کارون بر اثر بارش کم در امسال به شدت کاهش یافته و شوری آب خلیج فارس در دهانه اروند بالغ بر ۲۵ هزار EC است
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: آب ورودی کارون بر اثر بارش کم در امسال به شدت کاهش یافته و شوری آب خلیج فارس در دهانه اروند بالغ بر ۲۵ هزار EC است.

عامر کعبی با اشاره آخرین وضعیت آب آشامیدنی شهرستان آبادان و اقدامات انجام شده اظهار داشت: آب ورودی کارون بر اثر کم بارش بودن امسال به شدت کاهش یافته و آب خلیج فارس از رودخانه اروند تا 60 کیلومتری خرمشهر به مسیر اهواز را طی می‌کند و شوری آب خلیج فارس در دهانه اروند بالغ بر 25 هزار EC است.

وی ادامه داد: طرح غدیر یک توان تهیه کل آب مصرفی آبادان و خرمشهر را نداشته و قسمت عمده آبی که برای این شهرستان‌ها تهیه می‌شده، قسمتی از طرح غدیر یک و بخشی از رودخانه بهمنشیر است و باتوجه بالا آمدن آب بهمنشیر نزدیک به 18 هزار، بر اثر مشکلات ایجاد شده، متاسفانه آب شربی که در لوله‌های مردم آبادان و خرمشهر است بسیار شور و در حد آب دریا است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به مشکلات به وجود آمده اقداماتی در دو سال اخیر توسط وزارت نیرو، قرارگاه خاتم الانبیاء و غیره با پیگیری‌های مجمع نمایندگان خوزستان برای کل استان انجام شده است.

وی افزود: اقدامات در پنج محور آب کشاورزی، آب شرب، شبکه توزیع درون شهری، شبکه توزیع نیمه شهری و فاضلاب‌ها انجام و تفاهم نامه‌ای بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو امضا شد.

کعبی عنوان کرد: براساس این تفاهم‌نامه مقرر شد که از ابتدای سال 96 برای حوزه آبادان، خرمشهر و شادگان خط لوله تقریبا 100 کیلومتری با بودجه بالغ بر 800 میلیارد تومان در حال انجام است که بتوان کمبود آب غدیر یک برای شهرهای آبادان که خرمشهر را از طریق خط لوله غدیر دو جبران کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه قبل از اتمام خط لوله غدیر دو به طول دو متر که آب را از کرخه را به سه شهر منتقل می‌کند، با شوری مفرطی روبه‌رو شدیم که ان شاءالله بتوان این خط لوله را تا 15 تیرماه تکمیل و آب شرب را به این مناطق رساند.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
بر اثر انتقال ظالمانه آب به استانهای دیگه چی؟
:
:
:
آخرین اخبار