تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۶۹۰۷۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیمارستان های اهواز استاندارد لازم جهت ارائه خدمات را ندارند
رییس‌ امور سلامت و رفاه‌اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بیمارستان های اهواز استانداردهای لازم جهت ارائه خدمات را ندارند گفت: سه بیمارستان فرسوده اهواز در بیمارستان یکهزار تخت خوابی تجمیع می شوند که در قانون بودجه هم ردیف اعتباری آن پیش بینی شده است.

حمید پور اصغری یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان خوزستان در سالن شهید رجایی استانداری با تاکید بر لزوم قبول مسئولیت اجتماعی در بیمارستان های دولتی که زیر نظر دانشگاه های علوم پزشکی نیستند گفت: برخی بیمارستان های زیر نظر شرکت نفت، نیروهای مسلح و تامین اجتماعی به بیماران عادی خدمت ارائه نمی کنند که باید در این خصوص به آنها تذکر داد.

وی درخصوص خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و نهادهای حمایتی یادآور شد: استان خوزستان بالاترین نرخ خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی را دارد و تعداد بالایی خانواده نیز در نوبت بهره مندی از این حمایت ها هستند.

پور اصغری گفت: با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده قطعا درخواست ها برای بهره مندی از این کمک ها بیشتر می شود به همین دلیل جذب خانواده های پشت نوبت و پرداخت کمک های نوبتی در دستور کار سازمان برنامه و بودجه قرار دارد.

وی ادامه داد: در استان خوزستان پروژه هایی با پیشرفت 80 درصد وجود دارد که اولویت ما هستند البته تعدادی از پروژه ها هم فاقد شرایط ماده 23 هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی درخصوص بیمارستان یکهزار و 13 تخت خوابی اهواز نیز گفت: این بیمارستان قرار است از طریق فاینانس احداث شود و به زودی مسائل آن در شورای اقتصاد مورد بررسی قرار می گیرد. 

به گفته وی قرار بود در این طرح دانشگاه علوم پزشکی سهم 15 درصدی داشته باشد اما به دلیل محدودیت های مالی امکان تامین این سهم نیست به همین دلیل به دنبال راهی برای حل این مساله هستیم.

این مقام مسئول به بحث کاهش مبلغ فوق العاده مناطق جنگی نیز اشاره کرد و گفت: مبلغ فوق العاده مناطق جنگی در بسیاری از دستگاه های استانی کاهش یافته است و باید یک ردیف اعتباری برای جبران آن در نظر گرفته شود. 

وی ادامه داد: پاداش پایان خدمت بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی نیز سبب ایجاد احساس تبعیض در این قشر شده است و باید هرچه سریعتر برای آن چاره اندیشی شود.

زیرساخت های بهداشت و درمان خوزستان دچار مشکل است

در ادامه رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه زیرساخت های بهداشت و درمان دچار مشکلات اساسی است گفت: میانگین سنی بیمارستان های زیر نظر علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیش از 35 سال است.

به گفته ایرج نظری در چهار دهه اخیر هیچ بیمارستان دولتی در شهر اهواز ساخته نشده است از همین رو درخواست داریم تا بیمارستانهای سوانح سوختگی و کودکان اهواز سریعتر تکمیل شوند.

دبیر کارگروه سلامت و رفاه اجتماعی خوزستان درخصوص میانگین تخت های بیمارستانی نیز یادآور شد: میانگین تعداد تخت های بیمارستانی استان تقریبا مطابق میانگین کشوری است اما بسیاری از آنها فرسوده می باشند.

وی ادامه داد: در مجموع 38 درصد تخت های دولتی در اختیار سازمان ها و اداراتی نظیر سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، شرکت پتروشیمی و شرکت نفت است که به بیماران عادی ارائه خدمت نمی کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: یکی از مباحثی که توسط تمام دانشگاه های علوم پزشکی استان مطرح می شود مساله مرخصی مناطق محروم است که این رقم در سال های 79 تا 85 پرداخت نشده است.

نظری تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز چهار هزار و 440 میلیارد ریال باید در این خصوص پرداخت کند که در حال حاضر از پرداخت آن عاجز است.

وی افزود: پایدار کردن اعتبارات در بحث راهیان نور، پیاده روی اربعین و ریزگردها از دیگر مطالبات ما است که به طور نمونه سال گذشته تنها در مرز چذابه 256 مورد وبا کشف و درمان شد.

نظری با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور سه خواسته ویژه دارد تصریح کرد: تکمیل پروژه هایی که پیشرفت خوبی دارند، تامین نیروی انسانی و ساخت بیمارستان های جدید از مطالبات این دانشگاه است. 

وی گفت: درحال حاضر به دلیل کمبود نیروی انسانی پرستاران به جای 80 ساعت، 180 ساعت کار می کنند.

دبیر کارگروه سلامت و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار داشت: در این کارگروه اداره کل بهزیستی استان خواستار اختصاص اعتبار برای پرداخت مستمری برای مددجویان و معلولین تحت پوشش، تامین اعتبار برای ساخت واحدهای مسکونی تحت پوشش با اولویت روستاها و شهرستان ها و ایجاد اشتغال برای خانواده های تحت پوشش است.

وی ادامه داد: ساخت و تجهیز اورژانس اجتماعی، تامین اعتبار برای پایداری بهبودی جنعیت معتادان متجاهر، تامین مسکن، وسایل سرمایشی و گرمایشی و تامین لوازم مورد نیاز مددجویان از دیگر خواسته های اداره کل بهزیستی استان است. 

نظری تصریح کرد: یکی دیگر از خواسته های این کارگروه احداث جایگاه انتقال خون شهرستان های ایذه و ماهشهر، تخریب و احداث جایگاه انتقال خون شوشتر و ارائه پنج دستگاه اتوبوس سیار انتقال خون است.

وی ادامه داد: تنها خواسته اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تکمیل مجتمع جامع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار اهواز می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اداره کل کمیته امداد امام خمینی نیز درخواست کمک برای تامین 50 درصد اعتبار احداث 2هزار واحد مسکونی با اولویت مناطق محروم و حاشیه ای دارد.

بنابراین گزارش، معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه پنج رییس و سه مشاور خود در سفر 2 روزه به خوزستان ضمن بازدید از پروژه های نیمه تمام در این این استان، در نشست شورای آموزش و پرورش، کارگروه سلامت و رفاه اجتماعی، نشست شورای تامین و شورای برنامه ریزی کشور در خوزستان شرکت کرد.

قرار است ظرف 2 هفته آینده جلسه ای با حضور استاندار خوزستان جهت پیگیری بازدیدهای 2 روزه این هیات در مرکز تشکیل شود.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
تروخدا دست روی دلمون نزارین که خونه
هر کی میاد برای یه بار تو بیمارستانای ای شهر فکر میکنه همون زمان جنگه هنوز
یعنی نه رسیدگی
نه فهم و شعور
نه مدیرای لایق
نه پاسخگویی به مردم
مشتی آدم پرمدعای پوچ دارن کار میکنن
پول خوب میگیرن اما از کار خوب خبری نیست
مدیریت بیمارستانا باید به مدیران هتل ها داده بشه تا آبادش کنن
دکترا باید طبابت کنن نه مدیریت
مینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
امان از ای شهر و بیمارستانا و دکتراش
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
0
0
ما که فکر میکنیم تو بیمارستان که میریم باید از اونطرف آماده باشیم برای عزا
اینقدر ایراد دارن بیمارستانی ای شهر که خدا به همه صبر بده
:
:
:
آخرین اخبار