تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۱۷۰۲۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای نخستین بار:
کلینیک بازآموزی داوران بسکتبال در منطقه آزاد اروند برگزار شد
رئیس کمیته داوران هیات بسکتبال اروند گفت: برای نخستین بار کلینیک بازآموزی داوران بسکتبال منطقه آزاد اروند برگزار شد.

شمایل آب‌برین با اشاره به اینکه ورزش منطقه اروند پس از تفکیک از استان خوزستان، به لحاظ ساختاری نوپا و جدید است، افزود: ورزشکاران مستعد فراوانی در این منطقه وجود دارند که متاسفانه سال‌ها هیئت‌های ورزشی استان خوزستان این ورزشکاران را نادیده گرفتند و میادین ورزشی برای حضور آنان مهیا نمی‌شد.

وی اظهار کرد: به منظور استقلال ورزش منطقه تصمیم گرفته شد تا با توجه خاص و فراهم سازی امکانات اولیه، هدایت و مسیریابی درستی را برای ورزش منطقه ترسیم و اعمال کنیم.

رئیس کمیته داوران هیات بسکتبال اروند تصریح کرد: از همان ابتدای آغاز به کار هیات بسکتبال اروند سعی شد تا در راستای ارتقاء، پیشرفت و افزایش تعداد داروان منطقه اقداماتی انجام شود که در این راستا با تلاش‌هایی که از سوی اداره کل ورزش و رئیس هیات بسکتبال اروند انجام شد، دو کلاس داوری درجه ۳ و کلینیک قوانین و مقررات بسکتبال سه نفره برگزار شد.

آب برین گفت: همچنین برای نخستین بار یک کلینیک بازآموزی به منظور آموزش و همسان‌سازی داوران برای قضاوت در مسابقات کشوری برگزار شد که برای تدریس در این دوره آموزشی نیز از داوران بومی منطقه که دارای درجه داوری بالا و ملی هستند، بهره مند شدیم.

وی افزود: این دوره آموزشی که در دو ماه گذشته برنامه‌ریزی و تدوین شده و اهداف هیات بسکتبال اروند را در راستای جبران عقب ماندگی این رشته در شهرهای آبادان و خرمشهر دنبال می‌کند به طور قطع به مثابه گام مفید و بلندی به سوی ارتقاء رشته بسکتبال در این منطقه خواهد بود.

وی اظهار کرد: در مسابقات کشوری پیش رو که به میزبانی منطقه آزاد اروند برگزار می شود از داوران بومی و فعال منطقه استفاده می کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار