تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۷۲۲۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
30 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در خرمشهر آماده شد
دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خرمشهر گفت:از بین بیش از 100 برنامه تدارک دیده شده از سوی هشت کمیته ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس 30 ویژه برنامه محوری گزینش و اجرا می شود.

سرهنگ ثامر چنعانی در جمع خبرنگاران در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر افزود: اقتدار و سرافرازی نظام جمهوری اسلامی به برکت انقلاب و دوران پر افتخار دفاع مقدس حاصل شده است.

وی شعار سی و هشتمین سالگرد هفته دفاع مقدس را 'ما توانستیم' عنوان کرد و گفت:برنامه های این هفته با محور فرهنگ مقاومت و ایثار، ولایت مداری، جهاد و شهادت و خودباوری دینی تدوین شده اند.

رئیس مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر اظهار داشت: در 31 شهریور نخستین روز هفته دفاع مقدس تجمع بزرگ نیروهای مسلح همراه مردم و عشایر در صحن شهدای مسجد جامع خرمشهر برگزار می شود.

سرهنگ چنعانی افزود: دیدار با امام جمعه خرمشهر، خانواده های معظم شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی ، ورزشی، نمایش فیلم های داستانی دفاع مقدس، راه اندازی ایستگاههای صلواتی و گردشگری دفاع مقدس از برنامه نخستین روز هفته دفاع مقدس است.

وی گفتمان نقش زن در دفاع مقدس، نشست هم اندیشی با شاعران و نویسندگان را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد و افزود: نشست هم اندیشی با پیشکسوتان دفاع مقدس، فعالان هنرمند تئاتر و سینما، بر پایی نمایشگاه عکس و پوستر از برنامه های مهم هفته دفاع مقدس در خرمشهر است.

** رونمایی از تابلوی پردیس شهدا

رئیس مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر، رونمایی از تابلوی پردیس شهدا در مرکز فرهنگی دفاع مقدس را در این هفته یادآور شد و گفت: در هفته دفاع مقدس تابلوی پردیس 700 رزمنده ، ایثارگران ، آزاده و شهدای هشت سال دفاع مقدس خرمشهری که در این شهر ماندند و مقاومت کردند، رونمایی می شود.

سرهنگ چنعانی افزود: این تابلو از جنس فلز ساخته شده و برای ساخت آن یک میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شده است.

وی همایش روحانیت در حوزه علمیه ، تقدیر از اصناف و بازاریان دفاع مقدس را از برنامه های مهم هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: تجمع نیروهای مسلح و مردم در گلزار شهدا در پنج مهر از برنامه های دیگر هفته دفاع مقدس است.

وی برگزاری یادواره شهید جهان آرا و یارانش در آخرین روز هفته دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: از 2 کتاب به نام هجله های خونین از خاطرات پنج فرمانده شهید در مقاومت 45 روزه خرمشهر رونمایی می شود.

در سوم خرداد سال 1361 یک حماسه منحصر به فرد و جاویدان به نام فتح خرمشهر توسط دلاوران بسیجی، سپاهی ،ارتشی و جهادی در عملیات فتح المبین خلق شد.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای بیان دلاور مردی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار