تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۷۳۸۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حقوق کارگران گروه ملی تا 10روز آینده پرداخت می شود
فرماندار اهواز از پرداخت حقوق کارگران گروه ملی فولاد ایران تا 10روز آینده خبر داد و گفت: 2 ماه مطالبات معوق کارگران نیز تا دی ماه امسال تسویه می شود.

جمال عالمی نیسی سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران، در سالن جلسات این شرکت، از کارگران خواست که با مدیریت همکاری لازم را داشته باشند تا شرکت بتواند هم روند تولید خود را ادامه داده، هم مطالبات کارگران را پرداخت کند تا مشکلات رفع شود.

وی افزود: تا زمانی که در شرکت تولید صورت نگیرد رفع مشکلات آن واحد هم امکان پذیر نیست و حضور کارگران درکارخانه و به حرکت درآوردن چرخ تولید می تواند کارخانه را از بحران نجات دهد.

عالمی نیسی با بیان اینکه این شرکت در 2 ماه توانست 30 هزارتن محصول تولید کند، افزود: این روند تولید باید ادامه دار باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی گفت: مجوز فروش خارج از بورس نیز گرفته شده است و در حال حاضر 30هزارتن محصول در کارخانه موجود است.

وی همچنین درباره مطالبات بازنشستگان این شرکت گفت: مدیریت شرکت در تلاش است تا مطالبات آنان را در دی ماه پرداخت کند.

بر اساس این گزارش، در این نشست محمد پور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان، کریم یاوری مدیر کل بیمه بیکاری و حمایت و پایداری از مشاغل به عنوان نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هیات اعزامی از وزارت تعاون، مدیرعامل شرکت گروه ملی و جمعی از مسئولان شهرستان اهواز حضور داشتند.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران حدود 10 روز است که برای دریافت حقوق خود در اهواز تجمع می کنند.

این شرکت، حدود چهار هزار نفر کارگر و ظرفیت سالیانه تولید یک میلیون و 435 هزار تن فرآورده های فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی را دارد.

این واحد صنعتی در سه سال اخیر به بدترین روزهای خود از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی رسید که باعث کاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه کارکنان شرکت شد.

گروه ملی صنعتی فولاد خوزستان نیز در سال 1342 به عنوان نخستین کارخانه نورد فولاد کشور در اهواز تاسیس شد و در سال 1388 با هدف خصوصی سازی به یکی از شرکت های زیرمجموعه «امیرمنصور آریا» واگذار شد ولی با کشف اختلاس 30هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با 2 بانک بزرگ کشور، در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت و در نهایت در اسفند 1395 به بانک ملی واگذار شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار