تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۷۹۰۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح دو پروژه بهداشتی و درمانی شادگان با حضور وزیر بهداشت
با حضور وزیر بهداشت، ساختمان جدید ستاد شبکه بهداشت و درمان و مرکز بهداشت شادگان و پایگاه اورژانس جاده‌ای خور دورق افتتاح شدند.
 با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، ساختمان جدید ستاد شبکه بهداشت و درمان و مرکز بهداشت شادگان و پایگاه اورژانس جاده‌ای خور دورق افتتاح شدند.

ساختمان جدید ستاد شبکه بهداشت و درمان و مرکز بهداشت شادگان، 1000 متر مربع زیربنا دارد و هزینه ساخت آن بدون لحاظ مبالغ مرتبط به خرید تجهیزات 30 میلیارد ریال بوده است.

همچنین پایگاه اورژانس جاده‌ای خور دورق شادگان با هزینه ساخت، تجهیز و خرید آمبولانس حدود 2 میلیارد ریال و در 150 مترمربع به بهره‌برداری رسیده است.


 لزوم استفاده از امکانات درمانی دستگاه‌های مختلف برای کمک به نیاز دولت

وزیر بهداشت  با اشاره به لزوم کمک مراکز بهداشتی و درمانی متعدد بخش‌های مختلف به نیاز دولت در بخش درمان گفت: برنامه‌ای در دست داریم تا با بخش‌های مختلف از جمله نیروهای مسلح، شرکت نفت و دیگر دستگاه‌ها صحبت کنیم و دیوارهای بین ما و این دستگاه‌ها برداشته شود و از کلیه امکانات کشور برای همه مردم مختلف استفاده کنیم. 

به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، دکتر سعید نمکی در حاشیه افتتاح چند پروژه بهداشتی و درمانی در ماهشهر که امروز (۲۵ بهمن‌ماه) انجام شد اظهار کرد: مشکلاتی از جمله کمبود نیروی انسانی، متخصصین مورد نیاز و بحث مجزا شدن شبکه بهداشت و درمان در این منطقه وجود دارد که قطعا به یکایک این مشکلات رسیدگی خواهد شد و تا حد مقدورات وزارت بهداشت و وزارت کشور پیگیری می‌شود. 

وی افزود: به سهم خودمان قول می‌دهیم در اسرع وقت از نظر نیروی متخصص، نیروی پرستار و پیراپزشک در این منطقه امکانات فراهم شود.

وزیر بهداشت با اشاره به لزوم کمک مراکز بهداشتی و درمانی متعدد  بخش‌های مختلف به نیاز دولت در بخش درمان گفت: برنامه‌ای در دست داریم تا با بخش‌های مختلف از جمله نیروهای مسلح، شرکت نفت و دیگر دستگاه‌ها صحبت کنیم و دیوارهای بین ما و این دستگاه‌ها برداشته شود و از کلیه امکانات کشور برای همه مردم مختلف استفاده کنیم تا ضریب اشغال مجموعه‌ها و کارایی آنها بالاتر برود و همچنین هزینه‌های کمرشکن این مجموعه‌ها کاهش یابد و مردم خدمات بیشتری دریافت کنند.

نمکی با بیان اینکه ماهشهر یک شهر صنعتی است اما ظرفیت و امکاناتی برای سوانح و سوختگی ندارد، گفت: یکی از بحث‌ها در این زمینه توسعه اورژانس برای خدمت‌رسانی سریعتر است که در این زمینه پایگاه‌های اورژانس در حال افزایش است. با توجه به اینکه بخش‌های سوختگی را نمی‌شود در هر جایی قرار داد، باید در کنار اورژانس ها امکانات موقتی برای تثبیت بیمار دچار سوختگی فراهن و سپس بیمار به مراکز سوختگی مجهزتر ارجاع شود.
 
همچنین غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، در حاشیه افتتاح این طرح‌ها اظهار کرد:  با احداث بیمارستان در بندر امام و راه‌اندازی سایر مراکز مورد نیاز در خصوص استانداردسازی خدمات بهداشت و درمان، امیدواریم بتوانیم شرایط بهتری در منطقه ایجاد کنیم. 

وی افزود: بیمارستان و شش مرکز فوریت‌های پزشکی نیز باید در این منطقه طبق استانداردها احداث شوند که نیمی از آنها امسال و نیم دیگر سال آینده افتتاح می‌شوند.

بهره‌برداری از بانک خون بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان

بانک خون بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.

بانک خون بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان با حضور وزیر بهداشت، امروز (25 بهمن‌ماه) به بهره برداری رسید.

این مرکز با هزینه 5 میلیارد ریال احداث و تکمیل شده   است که 270 میلیون تومان از این مبلغ مربوط به خرید تجهیزات بوده است. این بانک خون با دو پزشک به صورت رسمی آغاز به کار کرده است.

بانک خون بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان به سیستم آنلاین انتقال خون کشور متصل است.

همچنین با حضور وزیر بهداشت ستاد مرکز فوریت‌ها و پایگاه اورژانس شهری شادگان که با هزینه حدود یک میلیارد و 900 میلیون ریال ایجاد شده است، به بهره‌برداری رسید

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار