تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۷۹۳۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازدید سفیر اتریش از "مقبره ‌دانیال نبی(ع) و معبد‌ ‌زیگورات چغازنبیل
سفیر اتریش در سفر به شهرستان شوش گفت: ظرفیت‌های گردشگری فراوانی در شهر شوش وجود دارد که می‌تواند در جذب گردشگران خارجی تاثیر به سزایی داشته باشد.
بازدید سفیر اتریش از "مقبره ‌دانیال نبی(ع) و معبد‌ ‌زیگورات چغازنبیل"+تصاویر

اشتفان شولتز و هیئت همراه از آثار تاریخی، مذهبی شهرستان شوش "مقبره حضرت دانیال نبی(ع)، موزه و قلعه شوش، معبد‌جهانی زیگورات چغازنبیل این شهرستان دیدن کردند.

اشتفان شولتز سفیر اتریش در حاشیه بازدید از آثار تاریخی شهرجهانی شوش در جمع خبرنگاران اظهارداشت: شوش ظرفیت‌های گردشگری فراوانی دارد به طوری که گردشگران می‌توانند با دیدن آثار تاریخی و زیارتی شهرستان شوش از تاریخ و تمدن این منطقه استفاده کنند.

وی گفت: در کوتاه‌ترین زمان موضوعات فرهنگی و گردشگری شهر شوش در  سفارتخانه اتریش در تهران بررسی و برنامه مشترکی تعریف می‌شود.

عدنان غزی فرماندار شوش نیز در این بازدید بر لزوم همکاری لازم برای جذب سرمایه‌گذار در شوش و معرفی جاذبه‌های این شهرستان برای گردشگران اتریشی تاکید کرد.

 شهرستان شوش یکی از سکونتگاه‌های شناخته شده جهان اسلام است و قدمت تاریخی آن به سال چهار هزار پیش از میلاد پایه گذاری شده است. شوش طبق اسناد باستانی از مهم ترین و با شکوه ترین شهرهای باستان ایران و جهان بوده و فعالیت‌های باستان شناسی در آن ادامه دارد.

شهر باستانی شوش روزگاری مرکز برخورد دو تمدن مهم بوده که هر یک به سهم خود در دیگری تاثیر داشته است، یکی از تمدن بین النهرین و دیگری عیلام بود. قرار گرفتن این منطقه در شمال خلیج فارس و  همسایگی با بین النهرین در پیدایش این وضع ویژه تاثیر بسیاری داشته است‌.

در این بین شهرهایی که از جاذبه‌های گردشگری فراوان به ویژه آثار تاریخی بیشتر برخوردار هستند در اولویت‌های اصلی سفر هموطنان قرار می‌گیرند تا بدین ترتیب علاوه برگذراندن اوقات، یک آشنایی مختصر اما مفید نیز باجاذبه‌های مهم مقصد مورد نظر و تاریخ کشور خود به دست آورد.

:
:
:
آخرین اخبار