تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۸۰۱۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بدهی میلیاردی به تأمین اجتماعی مانع کار شهرداری خرمشهر شده است

شهردار خرمشهر گفت: شهرداری خرمشهر ۱۱۰ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است که مانع انجام حداقل‌ها در شهر شده است.

 داود دارابی عصر امروز دوشنبه در همایش شهرداران استان خوزستان که به میزبانی شهرداری خرمشهر در شلمچه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی امروز شهرداری خرمشهر، مربوط به بدهی‌های تأمین اجتماعی است که با توجه به نزدیک شدن پایان سال و درخواست مطالبات، بیشتر از هر زمان دیگر به‌عنوان دغدغه مطرح می‌شود.

وی افزود: قوانین تأمین اجتماعی قابل‌احترام است اما بر این قانون این انتقاد وارد است که در آن شهرهای کم برخوردار همچون شهرهای برخوردار دیده شده‌اند.

دارابی همچنین از تأمین قیر به‌عنوان مشکل عمده شهرداری‌ها ازجمله شهرداری خرمشهر یاد کرد و گفت: امروزه در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر مشکل تأمین قیر به‌صورت جدی وجود دارد و شرکت‌های پتروشیمی فروش قیر را ملزم به تهیه از بورس دانسته است که رقم تمام‌شده رقم قابل‌توجه و خارج از توان پرداخت شهرداری‌ها است.

شهردار خرمشهر افزود: در صورت خریداری قیر از پالایشگاه هر تن قیر ۸۰۰ هزار تومان خواهد شد اما درحالی‌که تهیه قیر در پی توزیع آن از طریق بورس انجام شود این رقم سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

دارابی با نرخ اعلام‌شده از سوی بورس برای قیر انجام عملیات آسفالت به کاری غیرممکن تبدیل‌شده است.

وی به مشکل اوراق مشارکت نیز به‌عنوان دیگر مانع پیش روی اجرایی شدن پروژه‌های اشاره کرد و از متوقف شدن بسیاری از پروژه به دلیل کم‌بها شدن اوراق ۱۴۰۰ در خرمشهر خبر داد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار