تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۸۰۴۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهواز آماده میزبانی از مسافران نوروزی است
  معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به آماده سازی اهواز برای مسافران نوروزی گفت: محل اصلی اسکان میهمانان نوروزی با ظرفیت 500 چادر در محل نمایشگاه بین المللی اهواز است که به صورت سرپوشیده در سه سالن میزبان آنها است.
  علیرضا عالیپور  بیان کرد: یک محل اسکان به ظرفیت 300 چادر به صورت غیرمسقف اما محصور نیز در پارک لاله اهواز درحال آماده سازی است.
وی گفت: ستاد استقبال از بهار کلانشهر اهواز در قالب 6 کمیته اجرایی فعالیت خود را آغاز کرده تا نوروز بانشاطی را برای شهروندان و مسافران نوروزی فراهم کند.
عالیپور ادامه داد: در کمیته فرهنگی و ورزشی تور رایگان اهوازگردی در سه نوبت در طول شبانه روز فعالیت می کند که در نوبت صبح و بعد از ظهر برای معرفی جاذبه های اهواز به ویژه بافت تاریخی در 2 طرف رودخانه است و در نوبت شب مسافران نوروزی را به معراج شهدای اهواز می برد.
وی گفت: همچنین 2 دستگاه اتوبوس آبی برای گردش در رودخانه کارون راه اندازی می شود.
وی افزود: برپایی چادرهای اقوام خوزستانی، برگزاری ایستگاه اتوبوس سلامت، برگزاری مسابقات ورزشی و اجرای تئاترهای خیابانی از دیگر برنامه ها برای ایام نوروز در کلانشهر اهواز است.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز اضافه کرد: در کمیته زیباسازی تکمیل نورپردازی پل های مهم اهواز و رفع نقص آنها، نصب آبنماهای هارمونیک، گل کاری در سطح 25 هکتار از پارک ها و فضاهای سبز، برپایی 30 سفره هفت سین و 90 المان حجمی مختص به نوروز انجام شده است.
وی افزود: در کمیته تفریحات رودخانه ای و امداد و نجات هفت ایستگاه قایقرانی در شرق و غرب رودخانه کارون ایجاد شده که هر کدام مجهز به تیم های امداد و نجات هستند.
عالیپور بیان کرد:در کمیته ترافیک نیز برای نخستین بار قطار ریل باس با هدف گردشگری از مبدا ایستگاه پردیس تا مقصد ایستگاه فولاد، از ابتدای نوروز راه اندازی می شود و پس از ایام نوروز به یکی از وسایل حمل و نقل عمومی مسافران درون شهری تبدیل می شود.
وی با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برای آماده سازی در نوروز ادامه داد: تیم های گشت و نظارت بر تاکسی و اتوبوس ها در سطح شهر مستقر هستند؛ همچنین ساعت کار اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی در هسته مرکزی شهر تا ساعت 22:30 دقیقه افزایش یافته است.
عالیپور گفت: در کمیته روابط عمومی نیز مانند سال های گذشته 17 کیوسک 'از من بپرس' در شهر اهواز برای معرفی جاذبه های شهر و راهنمایی میهمانان و گردشگران راه اندازی می شود.
در تعطیلات نوروز پارسال حدود 50 هزار مسافر در اهواز اسکان داده شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار