سرپرست آموزش و پروش گفت:
توجه و تمرکز بر اجرای سند تحول بنیادین بسیار مهم و حساس است، برای این
سند ۶۷۰ برنامه تهیه و تنظیم شده است، این سند ۱۳۰ راهکار را پیشبینی کرده
است.
وی ادامه داد: در این سند ۴ محور دیده شده است و هویت دینی و انقلابی یک بحث مهم در سند بنیادین است.
حسینی
تصریح کرد: در نظام تعلیم و تربیت قبول داریم که معلمان و دانش آموزان از
تک ساحتی بودند رنج میبرند اما تصمیم داریم برای راحت بودن معلمان،
دانشآموزان و والدین هر کاری انجام دهیم.
وی یادآور شد: بزرگترین کار دانشگاه فرهنگیان تربیت معلمان انقلابی، ارزشی، نخبه و.... است.
سرپرست
وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: این دانشگاه باید با شاخصههای
تربیتی، اخلاقی، حرفهای و… انسانهایی را تربیت کند که در آینده جزو
بهترینها محسوب شودند.
حسینی ادامه داد: رسالت دانشگاه فرهنگیان از
دانشگاههای دیگر بیشتر میباشد و نظر مقام معظم رهبری هم بر این دیدگاه
است. نقش اصلی دانشگاه فرهنگیان تربیت محور است لذا باید این کار تقویت و
برجسته شود.
وی تصریح کرد: ما معتقد هستیم که دانشگاه فرهینگیان
میتواند نقش مهمی در نظام تعلیم و تربیت داشته باشد، پس باید افراد
حرفهای بیشتری تربیت کند.
حسینی یادآور شد: تمام سیاستهای خود را
متمرکز کردهایم که کمبودهای خود را با وجود دانشگاه فرهنگیان برطرف کنیم
چرا که پربازده ترین سرمایه گذاری فقط در آموزش و پروش است و مقام معظم
رهبری هم همیشه بر این موضوع تاکید کرده است.
وی اظهار کرد: تنها
مسیر برای جبران کمبود نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت فقط دانشگاه
فرهنگیان است؛ غیر از تربیت دیدگان دانشگاه فرهنگیان نباید در مدارس و
کلاسهای درس از هیچ جای دیگر نیرو جذب کنیم. افرادی باید جذب و استخدام
مدارس شوند که در دانشگاه فرهنگیان تمام مراحل مهم را سپری کرده باشند.
حسینی گفت: دانشگاه فرهنگیان باید در مرکز تحقیقات نظام تعلیم و تربیت نقش مهمی را ایفا کند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مهر امسال ۶۸ هزار نفر از نظام تعلیم و تربیت دانشگاه فرهنگیان خارج میشوند.
وی
با تاکید بر اینکه دبیرخانه الگوهای یاددهی و یادگیری در دانشگاه فرهنگیان
باید دائمی شود، اظهار کرد: بر اساس اساسنامه دانشگاه، دانشگاه باید مدارس
تجربی داشته باشد و این مدارس نه تنها برای کارورزی و کارآموزی بلکه برای
آزمایش کردن استانداردهای کیفی نظام مدرسه است.