تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۱۸۸۹۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۹۰ هکتار از پارکینگ‌های شلمچه و چذابه مملو از خودرو است
 معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: ۹۰ هکتار از پارکینگ‌های شلمچه و چذابه مملو از خودروی زائران اربعین است هر چند پارکینگ‌ها هنوز جا دارند.

 حبیب الله آصفی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تجربه گسترده ای طی سال‌های گذشته در زمینه اعزام زائران اربعین به دست آمده و بر پایه همان تجارب جلساتی با حضور استاندار خوزستان تحت عنوان ستاد اربعین زیرمجموعه ستاد اربعین کشور، برگزار شد که بسیار موثر بود.

وی افزود: بنابراین در خوزستان با هدایت استاندار و برنامه ریزی های مختلف امر خدمات رسانی زائران اربعین حسینی در دو مرز شلمچه و چذابه آغاز شد.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان تصریح کرد: امسال از آنجا که پیش بینی افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصد ورود زائران را داشتیم و امکانات ما تقریباً کفاف نمی داد، تلاش گسترده‌ای آغاز شد که با بسیج تمامی امکانات به سمتی حرکت کنیم که زائران را به خاک عراق منتقل و در عین حال برای پذیرایی از آنها نیز پشتیبانی لازم در دو کشور انجام شود.

آصفی بیان کرد: در نخستین اقدام  ستاد اربعین در استان خوزستان تشکیل و فرمانداران و شهرداران مختلفی نیز به عنوان معین در مرزهای شلمچه و چذابه تعیین شدند.

وی اضافه کرد: همچنین ادارات کل و سازمان‌های دولتی به خصوص در بخش مردمی که محور حرکت ها بودند نیز به صورت جدی به کار گرفته شدند.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان افزود: حاصل این اقدامات و برنامه ریزی ها حرکت پرشور زائران اربعین است که اکنون در شلمچه، چذابه و سایر مرزها شاهد هستیم؛ با عشق به اباعبدالله از سوی مردمان بی ادعا و اقشار مختلفی که از داخل و خارج از کشور برای زیارت به خوزستان هجوم آورده اند، غوغایی در مرزهای استان به پا شده است.

آصفی عنوان کرد: هجوم تعداد زیادی از  زائران به مرزهای استان خوزستان تا حدودی همه را دستپاچه کرد و این دستپاچگی نه به مفهوم درماندگی بلکه ذوق زدگی و هیجان عشق مصمم و خروشان به امام حسین (ع) است.

وی در ادامه گفت: کار ساماندهی مواکب در داخل، تأمین حجم انبوه وسایل نقل و انتقال و همچنین راه اندازی آشپزخانه های مختلف از جمله اقدامات انجام شده است.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان یادآور شد: مردم خوزستان در موضوعاتی که وابسته به اندیشه دینی است همواره عاشقانه جلودار حرکت‌های این چنینی هستند.

آصفی تصریح کرد: فضا به حدی شگفت آور شده که با حیرت باید گفت تاکنون زائران بیش از سه برابر سال گذشته از مرزهای خوزستان در برخی روزها عبور کرده اند.

وی اظهار کرد: با وجود افزایش و توسعه ۳۰ هکتاری پارکینگ ها ولی ۹۰ هکتار از پارکینگ مرزهای شلمچه و چذابه مالامال از خودروهای زائران است.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: هزاران اتوبوس و کامیون برای حمل و نقل زائران و اسباب و وسایل آنها در داخل و خارج از کشور به کار گرفته شده و خوشبختانه دولت عراق هم با استان‌های در مسیر پیاده روی زائران تاکنون کمال همکاری را داشته اند.

آصفی عنوان کرد: از همکاران وزارت خارجه و کنسولگری های ایران در کشور عراق نیز نهایت تقدیر و تشکر را داریم که ضمن هماهنگی های لازم با استانداران استان های مرزی و همچنین ارتباطات و دیدار مقامات عراقی با استاندار خوزستان، معاونان وی و فرمانداران همکاری لازم را داشته اند.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان تأکید کرد: بدون شک امسال یک سال بی نظیر و با شکوه در تاریخ اندیشه شیعه در تجلیل از اربعین حسینی رقم خواهد خورد و الگوی تازه ای به جهان داده خواهد شد.

آصفی یادآور شد: کار سنگین دستگاه‌های دولتی و شورای تامین استان ها و در راس آن شورای تامین خوزستان برای تامین امنیت به بهترین شکل ممکن در حال انجام است و همت بلند نیروهای انتظامی، مرزی و بسیجیان در تمام رده ها و ارتشیان غیرتمند فرصت های طلایی را رقم می‌زنند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: مجموعه نویسندگان، سرایندگان شعر و ادبیات، آن هایی که دستی به قلم دارند و همچنین نقاشان و هنرمندان باید در ثبت این حماسه بزرگ و تاریخی دست به کار شوند.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان عنوان کرد: همانطور که داستان دفاع مقدس در جنگ تحمیلی به داستان های باور نکردنی تبدیل شد، در ادامه راه اباعبدالله که جنگ تحمیلی ما با الهام از آن به نتیجه رسید، بدون شک حقیقت عاشورا و اربعین می‌تواند الگوهای مناسبی را برای بشریت رقم بزند.

آصفی اظهار کرد: شور و شوق زائران کشورهای مختلف جهان که برای زیارت سیدالشهدا (ع) به استان خوزستان و مرز شلمچه هجوم آوردند باز هم یک داستان ناگفته و تکرار نشدنی است که خبرنگاران و داستان سرایان با مراجعه به آنها می‌توانند بخشی از جذبه شخصیت آسمانی امام حسین (ع) و یارانش را ترسیم و عمق استراتژیک حقیقت ناب امام حسین (ع) و شهادت ایشان را به رخ جهانیان بکشند.

وی ادامه داد: پیام انقلاب اسلامی صلح و دوستی و عشق بازی با ارزش‌های مقدسی است که بدون شک الگوی خود را از حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) می گیرد.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: صدها هزار نفر در تدارک این حرکت عظیم به صحنه آمدند که این هم داستانی مثال زدنی از قصه مردمانی است که با دست خالی برای بیان حقیقت امام حسین (ع) از اندیشه دینی و آرمان جمهوری اسلامی ایران به صحنه آمده اند.

وی ادامه داد: بی شک سال آینده و سال‌های بعد این موج شورآفرین حضور زائران افزون تر می شود و هر سال عشق فروزان به امام حسین (ع) تلالو خودش را به دورترین نقاط عالم می تاباند تا عاشقان حقیقت از هر گوشه عالم پروانه وار به دور شمع وجود مقدس اباعبدالله (ع) گرد بیایند و انسان تراز قرن بیست و یکم و قرن های بعد را رقم بزنند.

آصفی بیان کرد: نقش بی‌بدیل خبرنگاران و اصحاب رسانه و قلم به دستان بی شک می‌تواند با بیان هنرمندانه تصویر، فیلم، عکس و سایر جلوه های خبری این داستان را برای طالبان حقیقت زیباتر از گذشته ترسیم کند.

وی در پایان گفت: تا شب گذشته بیش از ۸۵۰ هزار نفر زائر از مرزهای استان خوزستان عبور کردند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار