تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۱۸۸۹۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت‌نام در سامانه سماح تا روز اربعین ادامه دارد
 دبیر کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین گفت: ثبت‌نام در سامانه سماح تا روز اربعین ادامه خواهد داشت و در حال حاضر بیش از 3 میلیون و 200 هزار نفر در این سامانه ثبتنام کرده‌اند.  

 حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، دبیر کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با رادیو اربعین ضمن تاکید بر اینکه برگه تردد حکم گذرنامه را دارد اظهار کرد: برگه تردد نوعی گذرنامه موقت است که این امکان وجود دارد که با آن علاوه بر سفر زمینی به صورت هوایی نیز سفر کرد.

وی افزود: سازمان حج و زیارت به دلیل اینکه در این روزهای اربعین مشغول ثبت نام، اعزام، مباحث پزشکی و بیمه زائران است کاروان‌های خود را تعطیل می‌کند اما امکان ثبت نام در سامانه سماح برای همه وجود دارد.

دبیر کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین در رابطه با چگونگی عملکرد سامانه سماح عنوان کرد: به افرادی که در سامانه سماح ثبت نام می‌کنند کد رهگیری داده خواهد شد و هرجا که نیاز باشد تنها با ارائه کدملی وارد سامانه خواهند شد و نیازی به پرینت نیست.

وی افزود: ثبت نام در سامانه سماح تا روز اربعین ادامه خواهد داشت و در حال حاضر بیش از 3 میلیون و 200 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

رحمانی در رابطه با وضعیت انصرافی‌ها و استرداد هزینه گفت: افرادی که از سفر خود انصراف داده‌اند در صورت ثبت انصراف در سامانه، مبلغ 22500تومان به حسابشان بازگشت داده خواهد شد.

وی افزود: البته بازگشت این مبلغ در صورتی است که گذرنامه ان‌ها مهر نخورده باشد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار