تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۱۸۹۱۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عبور و مرور راحت و قانونی زائران ماموریت اصلی مرزبانی است
 جانشین مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: ماموریت مرزبانی عبور و مرور راحت تر و قانونی زائران و جلوگیری از مزاحمت ناشی از تراکم جمعیت برای افراد ضعیف است.

 سردار احمد علی گودرزی سه‌شنبه شب در جریان بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای ماه صفر تاکنون دو میلیون و ۸۱۴ هزار زائر اربعین از مرزهای چهارگانه کشور وارد خاک عراق شدند.

وی با مطلوب خواندن امنیت مرزهای چهار گانه کشور اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تا شب گذشته دو میلیون ۸۱۴ هزار زائر اربعین حسینی از چهار مرز ایران به عتبات عالیات سفر کردند که از این تعداد ۹۵۲ هزار نفرشان به کشور بازگشته اند.

سردار گودرزی تصریح کرد: روز گذشته ۹۱ هزار زائر به عتبات عالیات اعزام شدند و ۸۸ هزار نفر از این مرز بازگشتند، ۲۳ هزار زائر نیز از مرز شلمچه وارد خاک عراق شدند و ۴۲ هزار نفر نیز به کشور بازگشتند، همچنین ۱۹ هزار و ۲۲۳ نفر از رمز چذابه عازم کربلای معلی شدند و ۲۲ هزار و ۴۲۷ نفر وارد ایران شدند.

به گفته جانشین مرزبانی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته از مرزهای چهارگانه ۱۵۵ هزار و ۷۷۲ نفر به عراق سفر کردند .

جانشین مرزبانی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: تا ساعت ۲۴ روز گذشته ۱۶۸ هزار و ۴۹۵ زائر اربعین حسینی به ایران بازگشتند، آمار نشان دهنده افزایش بازگشت زائران از عتبات عالیات را نشان می دهد و مرزبانان جمهوری اسلامی آمادگی کامل برای خدمات رسانی به آنان را دارد.

وی مهمترین شاخصه اربعین امسال را همکاری و همراهی مردم با همه دستگاه ها و نیروهای انتظامی و امنیتی دانست و گفت: در غیر این صورت با توجه به حجم زیاد تردد در مرزها به خصوص مرز شلمچه شاهد بروز مشکلات عدیده برای مردم می شدیم.

سردار گودرزی، ماموریت مرزبانی را عبور و مرور راحت تر و قانونی زائران و جلوگیری از مزاحمت ناشی از تراکم جمعیت برای افراد ضعیف خواند و افزود: به همین منظور طرح لایه بندی را اجرا می کنیم، انتظارمان آنست که زائران در مسیر بازگشت نیز با همکاریشان با مرزبانان را ادامه دهند.

وی اظهار کرد: در مرزهای ۶ گانه و استان های منتهی به این مرزها امنیت برقرار شد و حتی یک نفر خارج از قوانین نتوانست از مرزها وارد خاک عراق شود که این نشان از اقتدار مرزبانان جمهوری اسلامی ایران است.

جانشین مرزبانی کشور با بیان اینکه تردد در مرزهای چهار گانه روان است، تصریح کرد: مرزبانان جمهوری اسلامی با چشم های تیزبین و اقدامات شبانه روزی امنیت پایدار و توسعه یافته را در مرزها برقرار کردند.

سردار گودرزی یادآور شد: تمامی اقدامات در مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه تحت کنترل پلیس و مرزبانیست و تاکنون مورد خاص امنیتی و ضد امنیتی مشاهده نشده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار