تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۹۵۶۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانشجویان باید تخصص لازم را در دانشگاه آموزش ببینند
رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: مهارت آموزی از این لحاظ مهم است که دانشجویان تخصص لازم را در دانشگاه آموزش ببینند.
  محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور کشور در حاشیه بازدید از دانشگاه پیام نور مرکز اهواز گفت: مهارت‌آموزی برای دانشجویان در راس برنامه‌های این دانشگاه قرار دارد که به منظور حل مشکلات جامعه بسیار راهگشا و کمک کننده است.

او افزود: مهارت آموزی از این لحاظ مهم است که دانشجویان تخصص لازم را در دانشگاه آموزش ببینند و بعد از دانش‌آموختگی بتوانند برای حل مشکلات جامعه قدم بردارند.

زمانی اظهار داشت: تلاش این است که بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه ارتباط برقرار شود و پروژه‌های تحقیقاتی در دانشگاه انجام گیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور ادامه داد: برنامه‌های راهبردی دانشگاه در تمام بخش‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و فناوری تا سال ۱۴۰۴ مشخص و برش‌های استانی و شهرستانی تعیین شده است.

او بیان کرد: تجمیع گروه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های حوزه آموزشی است به این منظور که شاخص‌های مورد نیاز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای گرفتن مجوز رشته‌های کارشناسی ارشد و دکترا را ایجاد کنیم.

محمدرضا زمانی در زمینه تجمیع گروه‌های آموزشی اذعان داشت: در هر دانشگاه اعضای متخصص در یک رشته خاص اعضای آن گروه را تشکیل می‌دهند و معمولا تعداد کمی هستند بنابراین تصمیم بر این شد که متخصصان هر منطقه یک گروه ایجاد کنند بنابراین دراستان‌ها و مناطق گروه‌هایی ایجاد می‌شوند که به جای سه عضو ۳۰ یا ۳۵ عضو خواهند داشت.

او تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۴ هزار عضو هیات علمی تمام وقت در کشور فعال هستند و کمبودی در این خصوص وجود ندارد و شاخص تعداد اعضای هیات علمی با تعداد دانشجو تقریبا همخوانی دارد.

به گفته زمانی، در حال حاضر ۴۳۰ هزار دانشجو در کشور فعال هستند.

او در ادامه در خصوص اهداف سفر خود به خوزستان اظهار کرد: بررسی مسائل و پتانسیل‌های دانشگاه با توجه به سیاست‌های کلان آموزش عالی مورد بررسی قرار می‌گیرد و فردا اطلاعات برای تصمیم گیری مبادله و تصمیمات مقتضی برای تعیین ماموریت‌های هر مرکز اعلام می‌شود.

محمدرضا زمانی رییس دانشگاه پیام نور کشور در سفر ۲ روزه خود (۲۸ و ۲۹ دی ماه) ادای احترام به شهدای گمنام مرکز اهواز، بازدید از مراکز دانشگاه‌های پیام نور و نشست با رییسان مراکز به خوزستان سفر کرده است.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار