تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۹۹۳۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برداشت بامیه در شادگان آغاز شد
 مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: برداشت محصول بامیه و سبزیجات از سطح ۴۰۶ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

خلیل منیعات اظهار داشت: سال زراعی جاری ۳۰ هکتار از مزارع شهرستان شادگان به روش گلخانه ای (زیرپلاستیک) و ۱۵۰ هکتار به صورت بهاره زیر کشت بامیه رفته است. 
وی افزود: بامیه در بخش خنافره به صورت پاییزه و بهاره و در دارخوین و بوزی به‌صورت پاییزه کشت شد و کار برداشت این محصول تا اواخر شهریورماه در زمین‌های کشاورزی شادگان ادامه دارد. 
منیعات گفت:با توجه به سال آبی خوب و بارش باران پاییزه و بهاره مناسب پیش بینی می شود از هر هکتار بین هشت تا ۱۰ تن بامیه برداشت شود. 
وی به آغاز برداشت انواع سبزی از سطح ۲۵۶ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان اشاره کرد و افزود:پیش‌بینی می‌شود با توجه به وضعیت مناسب آب و هوایی میزان برداشت سبزی از زمین‌های کشاورزی شادگان با ۵۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۱۰ تن در هر هکتار برسد.

رییس جهاد کشاورزی شادگان گفت: سال زراعی جاری بارش‌های خوبی در منطقه شاهدبودیم ولی برای تداوم کشت نیاز به رهاسازی آب برای زمین شادگان بخصوص نخلستان‌های شهرستان ضروری است. 

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون و جراحی قرار دارد. 
این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات در خوزستان است که در سال‌های گذشته به دلیل خشکسالی دچار تنش آبی شد. 

شادگان با ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است.گندم، سبزی ، بامیه و خرما از عمده‌ ترین محصولات کشاورزی شادگان می باشند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار