تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۲۰۱۶۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فقط باشگاه‌های ورزشی مجوزدار در خوزستان اجازه فعالیت دارند
 مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به بازگشایی باشگاه‌های ورزشی این استان گفت: فقط باشگاه‌های ورزشی دارای مجوز از وزارت ورزش می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا فعالیت خود را آغاز کنند.

احسان حاجی نجف افزود: باشگاه‌های بدنسازی خوزستان و سالن‌های ورزشی طبق پروتکل‌های بهداشتی از فردا و با مجوز اداره کل ورزش و جوانان استان، می‌توانند فعالیت خود را از سر گیرند.

وی درخصوص چگونگی بازگشایی باشگاه‌های ورزشی گفت: طبق دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد فعال‌سازی باشگاه‌های بدنسازی و سالن‌های ورزشی، تمامی باشگاه‌ها ابتدا باید مشخصات خود را در سامانه سلامت وزارت بهداشت و درمان ثبت کرده باشند.

مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد:  انجام تست "پی سی آر" برای مسئولان و دست اندرکاران باشگاه از جمله مربیان، اخذ فرم غربالگری سلامت و تکمیل آن برای ورزشکاران و تکمیل فرم تاییدیه غربالگری باشگاه مخصوص فدراسیون پزشکی ورزشی و رعایت استانداردهای مربوطه جزو مراحل تعیین شده برای بازگشایی باشگاه‌ها است.

وی پذیرش ورزشکاران مشکوک و بیمار را در همه اماکن ورزشی ممنوع اعلام کرد و افزود: رعایت ساعت کاری و نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و درمان، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون پزشکی ورزشی باید در دستور کار باشگاه‌داران قرار گیرد.

حاجی نجف گفت: باشگاه‌هایی که بدون رعایت مراحل فوق اقدام به افتتاح باشگاه نمایند و زمینه شیوع بیماری را مهیا سازند، ضمن معرفی به مراجع قضایی، نسبت به لغو پروانه فعالیت آنها اقدام خواهد شد.

وی از فعالیت بازرسان این اداره کل برای رصد عملکرد و انطباق فعالیت باشگاه‌های ورزشی با دستور العمل‌های بهداشتی خبر داد و افزود: به طور قطع از فعالیت باشگاه‌های غیرمجاز و فاقد مجوز جلوگیری به عمل می‌آید.

بنا به اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، وضعیت استان خوزستان از نظر کرونا قرمز است.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر امروز جمعه ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار