تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۰۳۰۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش اهداکنندگان خون در مسجدسلیمان/ نیاز به خون همیشگی است
  مدیر پایگاه انتقال خون مسجدسلیمان گفت: نیاز به خون همیشگی است و برخی از بیماران از جمله تالاسمی هفته‌ای سه بار نیاز به خون پیدا می کنند.

الهام رحیمیان  اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا، قبل از عید با مشکل کمبود خون مواجه شدیم و مردم فکر می‌کنند که پایگاه انتقال خون مثل بیمارستان آلوده است در صورتی که از ابتدا این پایگاه‌ها به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جایگاه بالایی قرار داشتند و در حال حاضر این شرایط نیز شدت پیدا کرده است.

وی افزود: روتختی‌های استفاده شده و حتی کاورهای روی دسته تخت نیز یک بار مصرف هستند و تجهیزات و سطوح با محلول به طور مرتب ضدعفونی می‌شوند.

مدیر پایگاه انتقال خون مسجدسلیمان تصریح کرد: روزانه ۴ تا ۱۰ نفر و شاید در برخی روزها نیز بیش از ۱۰ نفر مراجعه‌کننده داریم.

رحیمیان عنوان کرد: پایگاه انتقال خون مسجدسلیمان در روزهای تعطیل به غیر از روز جمعه باز است ولی مراجعه‌کننده‌ها نسبت به قبل از شیوع کرونا خیلی کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: نیاز به خون همیشگی است و برخی از بیماران از جمله تالاسمی هفته‌ای سه بار نیاز به خون پیدا می‌کنند.

مدیر پایگاه انتقال خون مسجدسلیمان با اشاره به کمبود خون موجود در این شهرستان، عنوان کرد: از مردم برای اهدای خون دعوت می‌شود چرا که یک مورد عقرب‌زدگی داشتیم که بیمار نیاز به ۶ واحد خون داشت و قطعاً با شیوع گرما شاهد از این دست موارد خواهیم بود.

وی در پایان گفت: پلاسما فرز فقط در ساختمان امانیه انتقال خون اهواز انجام می‌شود و خون اهداکنندگان به بدن آنها برگشت داده شده و تنها پلاسمای آن را می‌گیرند چون حاوی آنتی‌بادی است و با یک دستگاه خاص انجام می‌شود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار