تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۰۳۳۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولدی دیگر/ ضرورت تغییر کاربری ورزشگاه تختی اهواز
42 سال از عمر ورزشگاه تختی اهواز می‌گذرد و این روزها به محلی برای تمرینات متفرقه تبدیل شده است اما می‌توان با تغییر کاربری این ورزشگاه، تولدی دیگر برای این سازه رقم زد.
 سید علیرضا شریفی: 42 سال پیش ورزشگاه تختی اهواز به بهره برداری رسید و خاطرات خوشی همچون قهرمانی شاهین اهواز، فولاد خوزستان، پیروزی منتخب خوزستان بر منتخب ژاپن، بقای فولاد در لیگ برتر و... در آن به ثبت رسید.

با بهره برداری از ورزشگاه غدیر اهواز، ورزشگاه تختی به خاطره‌ها سپرده شد و فقط چند خاطره ناخوشایند از جمله درگیری تماشاگران از آن به یادگار ماند.

تغییر کاربری

عمر این سازه هم به پایان رسیده ولی عده‌ای اصرار دارند که با سرپا نگه داشتن سازه ورزشگاه، خاطرات دهه شصت را زنده نگه دارند اما باید این تعصب و نگاه را کنار گذاشت و کاربری این ورزشگاه را تغییر داد.

جایگزین پارک بانوان

هرچند در ایران مانند کشورهای توسعه یافته جرأت تخریب ورزشگاه و ایجاد یک سازه جدید را نداریم اما به نظر می‌رسد که همین سازه می‌تواند جایگزین خوبی برای طرح‌ خیالی احداث پارک بانوان در ۴ نقطه کلان‌شهر اهواز باشد.

چرا مجموعه تخصصی بانوان

ورزشگاه تختی اهواز در مرکز شهر واقع شده و دسترسی به آن ساده است، همچنین با توجه به دیوارهای بلند و نبود سازه‌های مرتفع در اطراف آن، اِشرافی به ورزشگاه وجود ندارد؛ وجود سوله‌های ورزشی، زمین‌های فوتبال و ساختمان‌های مناسب در ورزشگاه قابلیت این مکان را بالا برده است.

همکاری شهرداری و اداره کل ورزش

به نظر می‌رسد که اداره کل ورزش و جوانان خوزستان باید درباره این ورزشگاه مطالعاتی انجام دهد تا یک مجموعه فرهنگی - ورزشی ویژه بانوان در ورزشگاه تختی اهواز متولد شود، کاری که می‌تواند با همکاری شهرداری اهواز و تهاتر زمین و ملک انجام شود.

آقایان چه کنند؟

ورزشگاه غدیر اهواز با 44 هکتار مساحت در محدوده شمال غربی اهواز ساخته شده که پس از تکمیل ورزشگاه شهدای فولاد و سقوط استقلال خوزستان به لیگ دسته اول به حالت مهجور درآمده که می‌توان در آن مجموعه همه نیازهای ورزشی آقایان را هم برطرف کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار