تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۲۰۸۹۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساخت و ساز در کاروانسرای تاریخی بازار دزفول متوقف شد
  سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دزفول گفت: ساخت و ساز در کاروانسرای بازار دزفول با ورود شهرداری و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متوقف شد.

مهدی چناری افزود: در سال‌های گذشته مالک کاروان‌سرای بازار دزفول اقدام به فروش بخشی از این کاروان‌سرا کرده بود که قسمت جنوبی آن به علت گودبرداری غیرمجاز در سال‌های گذشته تخریب شد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ تخریبی به تازگی در کاروانسرای بازار صورت نگرفته است، افزود: مالک جدید ۳۶ مترمربع از این کاروانسرا ساخت و ساز در محدوده خود را شروع کرده بود که شهرداری و میراث فرهنگی برای رایزنی و احیای گنبد این کاروانسرا این ساخت و ساز را متوقف کردند.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با بیان اینکه کاروان سرای بازار مربوط به دوره قاجار بوده و هنوز ثبت ملی نشده است، گفت: پرونده ثبت ملی این کاروانسرا در سال‌های گذشته تکمیل شد ولی روند ثبت ناتمام ماند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پرونده بازار و کاروانسرای بازار در حال پیگیری برای ثبت ملی است،  افزود: کاروانسرای بازار در سال‌های گذشته یک دوره با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی مرمت شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار