تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۶۱۹۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهمترین تفاوت های گاز رومیزی و گاز فردار
مهمترین تفاوت های گاز رومیزی و گاز فردار گاز آشپزخانه از هر نوع و مدلی که باشد، به تعداد دفعات متعددی مورد استفاده خانه‌داران و اعضای خانواده قرار می‌گیرد. همچنین بخش قابل توجهی از آشپزخانه را...
 تفاوت های گاز رومیزی
گاز آشپزخانه از هر نوع و مدلی که باشد، به تعداد دفعات متعددی مورد استفاده خانه‌داران و اعضای خانواده قرار می‌گیرد. همچنین بخش قابل توجهی از آشپزخانه را اشغال می‌کند. در نتیجه هر مصرف کننده هنگام خرید و تهیه آن باید به سراغ مدلی متناسب برای نیاز و مصرف شخصی برود.

به طور کلی تمامی اجاق گازهای آشپزخانه از لحاظ نوع نصب و اندازه در دو نوع گاز رومیزی یا صفحه‌ای و گاز فردار یا مبله تقسیم‌بندی می‌شود. از این رو هر شخصی که قصد خرید گاز آشپزخانه را داشته باشد، باید از میان این دو مدل بهترین گزینه را برای خود انتخاب کند. به همین دلیل در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و تفاوت‌های گاز رومیزی و‌ گاز فردار پرداخته‌ایم.

گاز رومیزی

در حال حاضر گاز رومیزی یا گاز صفحه‌ای جدیدترین مدل اجاق گاز از لحاظ نوع نصب و قرارگیری است. هدف از تولید و طراحی این نوع گاز اشغال فضای کمتر و استفاده بهینه از فضای آشپزخانه بوده است. از این رو تنها به شکل یک صفحه بر روی کابینت نصب می‌شود و با توجه به جمع‌وجور بودن آن، فضای بسیار کمی را نیاز خواهد داشت.

در واقع امروزه در بسیاری از خانه‌ها و آپارتمان‌ها فضای آشپزخانه نسبت به گذشته محدودتر شده است. در نتیجه برای استفاده بهینه باید از لوازمی متناسب با ساختار آشپزخانه استفاده کرد. به همین دلیل بسیاری از سازندگان و طراحان دکوراسیون استفاده از این گاز را نسبت به مدل‌های قبلی ترجیح می‌دهند. البته تنها به این دلیل نیست که افراد به سراغ خرید گاز رومیزی می‌روند، بلکه ویژگی‌های بیشتری در خصوص آن‌ها وجود دارد.

ویژگی‌های گاز رومیزی

  ویژگی‌های گاز رومیزی

به طور کلی هر مدل خاص گاز رومیزی می‌تواند شامل مزایا و معایب ویژه‌ای شود، اما مجموعاً خصوصیات نمونه‌های باکیفیت در چند مورد خلاصه می‌شود:

· نظافت و تمیز کردن گاز رومیزی به راحتی و سریع انجام می‌شود.

· این نوع گاز در دو جنس مختلف استیل و شیشه نشکن تولید می‌شود.

· فضای زیر گاز آزاد است و می‌توان از کابینت زیر آن استفاده کرد.

· گاز رومیزی شیشه‌ای با هود و فر توکار همخوانی زیبایی ایجاد می‌کند.

· از نظر اکثر افراد این نوع گاز به خصوص گاز رومیزی اخوان دارای ظاهری جذاب و شیک است.

· نصب یا جابه‌جایی گاز رومیزی به متخصص نیاز دارد.

گاز فردار یا مبله

گاز فردار یا گاز مبله نسبتاً از مدل‌های قدیمی‌تر محسوب می‌شود. البته به دلیل ویژگی‌ها و امکاناتی که دارد همچنان به عنوان یکی از مدل‌های پرمصرف می‌باشد. این نوع اجاق به صورت مستقل است، به این معنا که بر کابینت نصب نمی‌شود. در نتیجه امکان جابه‌جایی و حمل آن توسط مصرف کننده وجود دارد.

همچنین در قسمت پایین گاز نوعی فر تعبیه شده است. این ویژگی باعث دوکاره شدن اجاق گاز می‌شود. به این معنا که می‌توان هم از گاز و هم از فر آن استفاده کرد. از این رو بسیاری از افراد استفاده از آن را ترجیح می‌دهند.

ویژگی‌های گاز فردار یا مبله

 ویژگی‌های گاز فردار یا مبله

از آنجایی که استفاده از گاز فردار یا گاز مبله از گذشته تاکنون رواج داشته است، اکثر افراد با عملکرد و ویژگی‌های آن آشنایی دارند. در هر صورت بهتر است پیش از اطلاع نسبت به تفاوت‌ها، مروری بر خصوصیات این نوع گاز داشته باشید.

· گاز فردار را می‌توان در هر زمان به آسانی جابه‌جا کرد.

· این گاز فضای به نسبت زیادی را اشغال می‌کند و ممکن است برای آشپزخانه‌های کوچک گزینه مناسبی نباشد.

· با بهره‌گیری از گاز فردار به خرید فر به صورت جداگانه نیازی نخواهد بود.

· اکثر مدل‌های گاز مبله و فردار باکیفیت دارای شعله‌های قدرتمند هستند.

تفاوت گاز رومیزی و مبله

همان‌طور که اشاره کردیم گاز رومیزی و گاز مبله دارای تفاوت‌های مهمی هستند که اطلاع از آن‌ها به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک شایانی خواهد کرد. مهمترین تفاوت‌ها را می‌توان در موارد زیر مشاهده کرد:

میزان اشغال فضا

می‌توان از اندازه و ابعاد این دو اجاق گاز به عنوان مهمترین تفاوت یاد کرد. در واقع اصلی‌ترین موضوعی که باعث جذب بسیاری از افراد به گاز رومیزی شده است، مشکل کمبود فضا می‌باشد. گاز صفحه‌ای و رومیزی در مقایسه با گاز مبله و فردار فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کند و از قسمت زیر آن می‌توان به عنوان کابینت استفاده کرد.

نوع نصب

سختی و آسانی نصب هر مدل از دیگر تفاوت‌های پراهمیت به حساب می‌آید. نصب گاز رومیزی به دلیل نوع قرارگیری خاص آن بر روی صفحه کابینت، تا حدودی سخت‌تر انجام می‌شود. در مقابل گاز مبله و فردار دارای نصب آسان‌تری است و در اکثر مدل‌ها تنها باید اتصالاتی مثل برق و شلنگ گاز را متصل نمود.

امکان جابه‌جایی

نوع نصب گاز رومیزی تا میزان قابل توجهی جابه‌جایی آن را دشوار کرده است. هر چند امروزه تعدادی از مدل‌ها دارای نصب و به‌طبع قابلیت جابه‌جایی آسان‌تری هستند.‌ در مقابل مصرف کننده می‌تواند گاز مبله را به دلخواه حمل کند یا حرکت دهد. البته در هر صورت باید دقت بسیاری را در انجام این کار به خرج داد تا از ایجاد خسارت و آسیب جلوگیری کرد.

طراحی ظاهری

ظاهر گاز رومیزی و گاز مبله کاملاً متفاوت است. همچنین اکثر مدل‌های گاز رومیزی از جنس شیشه، استیل و یا ترکیب شیشه و استیل ساخته می‌شود.‌ در حالی که تقریباً تمامی مدل‌های گاز فردار از جنس استیل تولید می‌شود و تنها درب فر آن‌ها از جنس شیشه است. برای افرادی که تفاوت گاز رومیزی شیشه ای و استیل را نمی دانند، بهتر است این مقاله را مطالعه کنند

داشتن فر

داشتن فر در مدل گاز فردار تفاوتی واضح است که می‌تواند بر تصمیم‌گیری بسیاری از مصرف کنندگان تأثیر بگذارد. در واقع کسانی که این نوع گاز را ترجیح می‌دهند، دو محصول گاز و فر را با خرید یک محصول دریافت می‌کنند.

زیبایی

از نقطه نظر اکثر مصرف کنندگان و خریداران، گاز صفحه‌ای مخصوصاً مدل شیشه‌ای دارای جذابیت بیشتری است. همچنین فضای مرتبی که ایجاد می‌کند، به نوعی باعث زیبایی بیشتر هم می‌شود.

سهولت در نظافت

از آنجایی که گاز رومیزی دارای ابعاد کوچک‌تر است، نظافت آن سریع و آسان انجام می‌شود. در حالی که برای نظافت گاز مبله به تمیز کردن اطراف و داخل هم نیاز است.

در نهایت این ۷ گزینه مهمترین تفاوت‌هایی است که باید در خصوص انتخاب بین گاز فردار و گاز رومیزی از آن‌ها اطلاع داشت.

برچسب ها: گاز مبله ، اخوان ، گاز
:
:
:
آخرین اخبار