تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۶۲۴۴۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بررسی وضعیت اینترنت، هاست و سرور خوزستان
شتابان هاست یکی از شناخته شده ترین شرکت های ارائه زیرساخت های وب سایت و هاستینگ ایران و اروپا در کشور است و در این مقاله، قصد داریم نگاهی بیندازیم به تاثیرات قطعی اینترنت روی حوزه های مختلف اقتصاد دیجیتال، از مشکلات ارائه میزبانی وب گرفته تا آسیب هایی که به کسب و کارهای فیزیکی و غیرمجازی وارد شده است.

استفاده از فضای مجازی و امکاناتی که دنیای اینترنت به ما میدهد، کم کم جزئی از نیازهای روزمره انسان های مدرن در سراسر دنیا شده است. بسیاری از متخصصان جامعه شناسی و حقوق اجتماعی بر این باورند که تا یک دهه آینده، ارتباط نیازهای انسان و برطرف شدن آن توسط اینترنت آنقدر افزایش می یابد که دسترسی به اینترنت به عنوان یکی از حقوق طبیعی انسان (مثل خوراک، پوشاک و مسکن) بطور رسمی در دنیا شناخته خواهد شد.

از آنجایی که اینترنت ساخته دست بشر است، این قابلیت را دارد تا همیشه خودش را مطابق با نیازی که انسان ها دارند تطبیق دهد. به شکلی امروزه برای انجام خریدهای روزمره، جا به جایی در شهر و بسیاری از کارهای بزرگ و کوچک از این تکنولوژی استفاده میکنیم.

همچنین در کشور ما نیز، فضای مجازی به مرور زمان از مکانی برای بازدید چند پست سرگرم کننده به منبعی مهم برای کسب درآمد مردم جامعه ای تبدیل شده است که با اقتصادی به شدت بحران زده زندگی میکنند و به گفته نهادهای دولتی، اکثریت آنها در شرایط معیشتی نامناسبی قرار دارند.

تجارت آنلاین تا به امسال یکی از نقاط امید وضعیت اقتصاد ایران بوده است و با رشد خود توانسته است در میزان کل تجارت کشور تاثیر مثبت داشته باشد.

آمارهای رسمی که توسط انجمن کسب و کارهای آنلاین ایران منتشر شده است، نشان دهنده میلیون ها کسب و کار کوچک و بزرگ است که خدمات خود را با راه اندازی وب سایت و یا در پلتفرم هایی مثل اینستاگرام به فروش می رسانند و سهم 1.3 درصدی تجارت آنلاین در کل اقتصاد کشور در سال 96 را به 5 درصد در سال 1400 رسانده اند.

شتابان هاست یکی از شناخته شده ترین شرکت های ارائه زیرساخت های وب سایت و هاستینگ ایران و اروپا در کشور است و در این مقاله، قصد داریم نگاهی بیندازیم به تاثیرات قطعی اینترنت روی حوزه های مختلف اقتصاد دیجیتال، از مشکلات ارائه میزبانی وب گرفته تا آسیب هایی که به کسب و کارهای فیزیکی و غیرمجازی وارد شده است.

بررسی وضعیت اینترنت، هاست و سرور خوزستان

تاثیر قطعی اینترنت بر بیزینس های مجازی و نیمه مجازی

اینترنت و فضای مجازی جایی است که در آن برای فعالیت هر نوع کسب و کار فضای کافی وجود دارد. فضای آزاد و قابلیت های گسترده این تکنولوژی به گونه ای است که میتوان با روش های مختلف، کسب و کار خودمان را در آن گسترش دهیم.

برخی کسب و کارها ترجیح میدهند که صرفا با راه اندازی وب سایت و یا یک صفحه اینستاگرامی در کنار فروشگاه فیزیکی و حضوری خود، بخشی از فروش کل خود را از طریق صفحات مجازی خود بدست بیاورند.

اما دسته ای دیگر از کسب و کارها که آنها را کسب و کارهای تماما مجازی مینامیم، بیزینس هایی هستند که تمامی فعالیت ها از جمله بازاریابی، تبلیغات، جذب مشتری و فروش کالا یا خدماتشان از طریق اینترنت و فضای مجازی انجام میشود. آموزشگاه های آنلاین، فروشگاه های مجازی و... نمونه هایی از این نوع بیزینس ها هستند.

در یک دید کلی، انواع کسب و کارهایی که در فضای مجازی فعالیت میکنند را میتوانیم به دو دسته بالا تقسیم کنیم، یعنی کسب و کارهای نیمه مجازی و کسب و کارهای کاملا مجازی.

با توجه به اینکه نوع مدیریت، مشتریان و فعالیت این دو نوع کسب و کار تا حد زیادی با یکدیگر فرق میکند، ضرر و زیان هایی که قطعی اینترنت به آنها وارد میکند نیز متفاوت است. به عنوان مثال، کسب و کارهای نیمه مجازی در صورت ملی شدن اینترنت و یا قطعی کامل آن، اگرچه ممکن است بخش زیادی از فروش خود را از دست بدهند، اما امکان اینکه کسب و کار آنها بطور کل تعطیل شود بسیار کمتر است.

برخلاف نیمه مجازی ها، کسب و کارهای دیجیتال که به تازگی پر و بال گرفته اند تماما وابسته به اتصال مداوم به اینترنت هستند و صرفا مسدود شدن دامنه های بین المللی مثل .com کافیست تا وب سایت بسیاری از آنها که درآمد اصلی آنها را تشکیل میدهد از دسترس خارج شود.

به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارهای باتجربه تر که پیش از این هم تجربه اختلالات اینترنتی را داشته اند، با خرید هاست دانلود ایران از اطلاعات وب سایت خود بک آپ های روزانه تهیه میکنند. در ادامه با هاست دانلود بیشتر آشنا میشویم.

آمارهای رسمی از خسارات ناشی از قطعی اینترنت

از زمان اعمال محدودیت های گسترده روی اینترنت آزاد، رسانه های داخلی و بین المللی آمارهای مختلفی از کاهش شدید پهنای باند، افزایش درخواست نرم افزارهای VPN و... منتشر کرده اند. یکی از این آمارهای رسمی که توسط سازمان رسمی نظام صنفی رایانه ای استان تهران منتشر شده نتایج قابل توجهی را ارائه کرده است.

بر اساس این گزارش ها، هیچ بخشی از صنعت رایانه و کسب و کار اینترنتی وجود ندارد که از وضعیت اینترنت فعلی دچار خسارت نشده باشد.

سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران میگوید بیش از 41 درصد از شرکت ها، فروشگاه های اینترنتی و سایر مشاغل فعال در این حوزه ضرر حداقلی 25 تا 50 درصد را تجربه کرده اند. همچنین 47 درصد سایر کسب و کارها نیز با کاهش شدید فروش بالای 50 درصد مواجه هستند.

به گفته این سازمان وضعیت کسب و کارهای مجازی در استان هایی چون خوزستان وخیم تر از استان هایی مثل تهران است.

این آمارهای منتشر شده در خصوص دو ماه اخیر، یعنی از شهریور 1401 تا آبان 1401 که محدودیت دامنه های بین المللی و اختلال در سرویس های هاستینگ از جمله هاست دانلود و هاست بایننس و سرورهای مجازی شروع شد منتشر شده استودیت دامنه های بین المللی، اختلال در سرویس های هاستینگ از جمله هاست دانلود و هاست تجربه کرده اند. همچنین 47 درصد سایر کسب.

طبیعی است که با ادامه این روند سیل آسیب به کسب و کارهای مجازی و غیرمجازی ویرانی های بیشتری به بار بیاورد و بسیاری از متخصصان بر این باورند که باید منتظر فجایع اقتصادی بزرگ در آینده ای نزدیک باشیم.

حال و روز کاربران عادی پس از قطعی اینترنت

مشخصا تمام افرادی که از اینترنت استفاده میکنند صاحب کسب و کار نیستند و اکثریت آنها را کاربران عادی تشکیل می دهند که استفاده های مختلفی از سرویس های این تکنولوژی ضروری میبرند.  

وب سایت آکسیوس (Axios) یکی از شناخته شده ترین وب سایت های خبری در دنیا نیز پس از فیلترینگ گسترده اینترنت، گزارشاتی درباره میزان سرچ موتورهای جست و جوگر که توسط IP آدرس های کشور ایران انجام شده منتشر کرده است.

بر اساس این آمار از اواخر تابستان 1401، میزان جست و جوی کاربران ایران برای استفاده از فیلترشکنها تا 3 الی 5 هزار درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین روشهای استفاده از IP استاتیک های خارجی که توسط سرورهای مجازی تهیه میشوند نیز افزایش بسیاری داشته است.

لازم به ذکر است خدمات میزبانی وب از جمله سرور مجازی VPS، خرید هاست دانلود ایران و هاست اشتراکی با کیفیت در شتابان هاست، به همراه دامنه رایگان .ir ارائه میشود.

همچنین شرکت نت لینک نیز اخیرا اعلام کرده که درخواست سرویس های این مجموعه تا پیش از این حدودا 40 هزار درخواست بود و امروزه این تعداد به بیش از 1 میلیون درخواست رسیده است.

اما مسئله مهم خود این اعداد و ارقام نیست. مشکل اصلی اینجاست که امروزه میلیون ها کاربر ایرانی به دنبال راه هایی برای دور زدن محدودیت های اینترنتی هستند. بسیاری نرم افزارهایی که برای اینکار ارائه میشوند توسط فروشگاه رسمی Play Store گوگل مخرب و بدافزار شناخته میشوند چرا که به راحتی به اطلاعات افرادی که از آنها استفاده میکنند دسترسی دارند.

خرید هاست از شتابان هاست

خسارات مستقیم و غیرمستقیم به کسب و کارهای حضوری

برخلاف تصور برخی از افراد، تعطیل شدن بازار کسب و کار اینترنتی به معنای افزایش فروش و رونق بازار فروشگاه ها و مغازه های فیزیکی در بازارهای شهر نیست، بلکه وضعیت اینترنت فعلی باعث ضرر و زیان های هنگفتی به آنها شده است.

همانطور که پیش از این گفتیم، دنیای کسب و کارهای مجازی و به بیان دیگر «اینترنت»، امروزه دیگر بخشی از کل اقتصاد کشور ما شده است و آمارهای منتشر شده از منابع رسمی بیان میکند که 5 درصد از اقتصاد کل کشور را کسب و کارهای مجازی که درصد خساراتشان را بررسی کردیم تشکیل میدهند.

اساسا اقتصاد یک زنجیره بهم پیوسته است و سهم 5 درصدی اقتصاد دیجیتال اگرچه به تنهایی درصد کمی به نظر میرسد، اما مختل شدن آن به معنای مشکلات مالی فراوان برای بسیاری از مردم از جمله صاحبان کسب و کارهای فیزیکی دارای فروشگاه مجازی می باشد.

به این ترتیب، قطعی اینترنت صرفا به معنای بسته شدن چند فروشگاه اینترنتی نیست، بلکه ابعاد آن که ناشی از تاثیر عمیق اینترنت و تکنولوژی در زندگی انسانها است بسیار گسترده تر از چیزی است که فکرش را میکنیم.

برای درک بهتر ابعاد خسارات، بد نیست نگاهی کوتاه به آمارهای منتشر شده رسانه های رسمی بیندازیم که اعداد قابل توجهی را درباره تعطیلی کسب و کارهایی که صرفا در Instagram فعال بودند منتشر کرده اند.

* 2 میلیون و 400 هزار کسب و کار در معرض تعطیلی کامل

در بین آمار و ارقام های منتشر شده از تعداد کسب و کارهای فعال ایرانی در شبکه اجتماعی جهانی اینستاگرام، در ادامه قصد داریم به اظهارات 3 منبع موثق بپردازیم.

اولین گزارش منتشر شده که پیش از این در مقالات مختلف هاست دانلود و اخبار تعطیلی کسب و کارهای اینترنتی شتابان هاست به آن پرداخته ایم، پلتفرم شناخته شده ایرانی و آنلاین «پادرو» است. بر اساس این آمارها، حدودا 400 فروشگاه اینترنتی ایرانی در اینستاگرام وجود دارند که محصولات و خدمات خود را به فروش می رسانند.

همچنین هرکدام از این فروشگاه ها به ادمین های پیج، نیروی پشتیبانی، بازاریاب و تیم های مختلف برای اداره کردن نیاز دارند که آمارها نشان می دهد حداقل یک میلیون شغل به واسطه فعالیت این کسب و کارهای اینترنتی ایجاد شده است.

اما باید توجه داشته باشیم که این آمار تنها نشان دهنده تعداد پیج ها و صفحاتی است که به عنوان فروشگاه اینترنتی فعالیت میکنند. چندی پیش دبیر شورای فضای مجازی، با در نظر گرفتن فعالان حوضه تبلیغات و بازاریابی که در این پلتفرم فعالیت میکنند، تعداد کسب و کارهای فعال در این پلتفرم را حدودا 2 میلیون و 400 هزار عدد محاسبه کرد.

یکی دیگر از آمارهای قابل استناد که در بسیاری از خبرگزاری های رسمی از آن استفاده میشود، آمارهای قابل توجهی است که موسسه پژوهشی شناخته شده کشور به نام «بتا» منتشر کرده است. آمارهای منتشر شده از این مرکز تخصصی نشان میدهد که حداقل 9 میلیون نفر به شکل مستقیم از اینستاگرام کسب درآمد میکنند و قطعی اینترنت این روزها زندگی آنها را با مشکلات فراوانی مواجه کرد است.

همچنین بتا در ادامه اعداد قابل توجهی را از حجم بازار برنامه اینستاگرام در کشور منتشر کرده است. به گفته این رسانه پژوهشی، حجم بازار این پلتفرم در ایران بین 18 تا 32 هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود.

طبق آمارهای معاونت پژوهشی سازمان رسمی امور مالیاتی کشور، ضریب نفوذ تکنولوژی اینترنت در ایران برابر با 112 درصد می باشد، و تعداد کاربران آن به بالای 90 میلیون میرسند! همچنین معاونت این سازمان گفته است که بیش از 1 میلیون صفحه فارسی اینستاگرامی در اینترنت وجود دارد که از طریق آن درآمد حداقلی افراد زیادی تامین میشود.

این آمار و ارقام به خوبی نشان میدهند، زمانی که درباره قطعی اینترنت و تعطیلی بازار کسب و کار اینترنتی صحبت میکنیم، صحبت از ضررهای هزاران میلیاردی و تعطیلی میلیونی کسب و کارها در میان است که آتش آن به خودی خود گریبان گیر فروشگاه های تماما حضوری و غیر اینترنتی نیز خواهد شد.

چالش های شرکت های ارائه دهنده هاست و زیرساخت وب سایت

چالش ها به دنبال تلاش برای ملی سازی و محدودیت های اینترنت بین المللی تنها به کسب و کارهایی که در حوزه فروش محصولات در اینستاگرام و وب سایت ها فعالیت میکنند خلاصه نمیشود. همانطور که گفتیم، بخش بزرگی از کسب و کارهای مجازی را شرکت های ارائه دهنده خدمات مختلف آموزشی و... تشکیل می دهند.

یکی از مهم ترین حوزه های خدماتی که زمینه فعالیت برای وب سایت ها و اپلیکیشن های اختصاصی کسب و کارهای ایرانی را تامین میکند، خدمات میزبانی وب یا Web hosting است که بستر اصلی کسب و کارهای مجازی خارج از اینستاگرام و واتس اَپ را تشکیل میدهند.

امروزه داشتن وب سایت بیش از هر زمان دیگری نشان دهنده اعتبار یک کسب و کار است و میلیون ها نفر با استفاده از وب سایت های خود در حوزه هایی چون مارکتینگ و بازاریابی، تبلیغاتی، آموزش زبان و ... مشغول کسب درآمد هستند.

نکته مشترک تمامی کسب و کارهای مستقل از پلتفرم شبکه های اجتماعی این است که برای ارائه خدمات خود نیاز به خرید هاست و تهیه سرویس میزبانی برای اپلیکیشن یا سایت خود را دارند، چراکه عملا بدون فضای هاست هیچ وب سایتی در دسترس نخواهد بود.

اهمیت داشتن هاست قدرتمند برای وب سایت با کیفیت

انواع هاست با کیفیت مثل خرید هاست دانلود، سرورهای مجازی با کیفیت و یا سرورهای اختصاصی قدرتمند، برای رفع نیازهای مشتریان دیجیتال یک ضرورت است.

نیازهای اولیه مثل ثبت نام در وب سایت، برگزاری کلاس های آنلاین، باز کردن صفحات مختلف وب سایت، دانلود و آپلود محتوا، تکمیل سبد خرید و... همگی نیاز به میزبانی وب مناسب و قدرتمند دارند که باید از بهترین ارائه دهندگان هاست و سرور ایران مثل شتابان هاست تهیه شوند.

هاست درواقع یک بخش جداشده از کامپیوترهای قدرتمند به نام سرور هستند که هرکدام رم، سی پی یو و پهنای باند خودشان را دارند. فایل های وب سایت ما یعنی کد های برنامه نویسی شده روی آنها قرار می گیرند و هاست با استفاده از این منابع، سایت را در دسترس قرار می دهد.

زمانی که هاست ما از منابع با کیفیت و قدرتمند استفاده نکند و به اینترنت پرسرعت وصل نباشد، مهم ترین عاملی است که باعث میشود کاربران و بازدیدکنندگان سایت ما برای انجام کارهای مختلف که نام بردیم دچار کندی شدید باز شدن صفحات و یا دانلود محتوا شوند و یا مثل این روزها کلا برای بازکردن سایت با مشکل مواجه شوند.

شرکت های ارائه دهنده هاست و میزبانی وب مثل شتابان هاست برای جلوگیری از این مشکل میبایست بهترین خدمات هاستینگ را ارائه کنند و در این راه از روش های مختلف میزبانی وب مثل سرورهای مجازی، هاست دانلود و هاستینگ اشتراکی یا سرورهای اختصاصی استفاده کنند.

اما متاسفانه محدودیت های فراوانی که روی دامنه های بین المللی مثل .com و هاست های خارجی اعمال شده مشکلات فراوانی برای این ارائه دهندگان مهم خدمات میزبانی و راه اندازی وب سایت به وجود آورده اند.

Special-discount-code-for-online-businesses-in-Khuzestan.jpg

شرکت شتابان هاست در راستای همراهی کسب و کارهای آنلاین ایران و برای حمایت از کسب و کارهای نوپای اینترنتی ایران و خوزستان برای خرید هاست ایران کد تخفیف (host-iran) و برای خرید هاست دانلود ایران کد تخفیف (host-dl) را در نظر گرفته است.

کد تخفیف رسانه خوزستان برای کسب و کار ها اینترنتی

دو مشکل بزرگ شرکت های هاستینگ

وضعیت فعلی اینترنت در استان های مختلف کشور مثل تهران، خوزستان و ... به شکلی است که صحبت های ضد و نقیض نیازی درباره آن گفته میشود و حتی گاها کارشناسان و متخصصین در این باره به اختلاف میخورند.

این وضعیت نامشخص اینترنت، محدودیت دامنه ها و معلوم نبودن اینکه چه زمانی اینترنت ها دوباره وصل میشوند، دو مشکل اصلی برای شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ که مهم ترین بستر راه اندازی وب سایت و فعالیت مجازی هستند به وجود آورده است:

  • کاهش شروع کسب و کارهای نوپا
  • اختلالات گسترده در سرویس دهی به وب سایت های فعلی

اولین مشکل، مستقیما به ضررهای مالی گسترده و کاهش فروش خدمات هاستینگ و دامنه اشاره دارد.

محدودیت های اخیر باعث شده تا دسترسی ساده و پایدار به وب سایت ها و اپلیکیشن های مختلف نداشته باشیم و در همین لحظه گزارشات حاکی از باز نشدن وب سایت های ایرانی و داخلی با استفاده از مرورگر گوگل کروم، خصوصا در دستگاه های اندروید است. با توجه به این حجم محدودیت ها، طبیعتا کسب و کارهای نوپا و دیجیتال اقدام به خرید هاست و دامنه برای سایت خود نمیکنند.

سرویس های هاستینگ که اصلی ترین محصول بسیاری از شرکت های میزبانی وب است با کاهش شدید خود این شرکت ها را با چالش های فراوانی مواجه کرده است.

اما مشکل دوم شرکت های هاستینگ، ارائه خدمات با کیفیت گذشته به کاربرانی است که وب سایت های خود را پیش از این راه اندازی کرده اند. بسیاری از وب سایت های ایرانی که از آنها استفاده میکنیم، برای داشتن میزبانی بهتر، سرور های مجازی اروپایی و آمریکایی را از شرکت های هاستینگ مثل شتابان هاست تهیه کرده اند.

سرورهای مجازی با ارائه آی پی آدرس خارجی از مزایای بسیاری از جمله سرعت و پایداری بهتری برخوردارند. اما متاسفانه محدودیت های گسترده اینترنت خارجی باعث مشکلات زیادی برای این کسب و کارها شده است.

کوچ کسب و کارهای اینترنتی به هاست ایران

محدودیت های گسترده ای که روی سرویس های خارجی نظیر سرورهای مجازی اروپا و آمریکا اعمال شده است، این اجبار را برای بسیاری از صاحبان وب سایت و اپلیکیشن ها به وجود آورده تا برای جلوگیری از دسترس خارج شدن سرویس هایشان، سرعت بهتر برای دسترسی کاربران و هزینه های کمتر در اوج ضررهای خود، به سرویس های ایرانی از جمله خرید هاست دانلود ایران و سرورهای مجازی ایران روی بیاورند.

در واقع اصلی ترین تفاوت میزبانی وب ایران و اروپا در مکانی است که سرورهای اصلی را در آنها نگه داری می کنند.

زمانی که سرویس های هاست ایرانی تهیه میکنیم، در واقع بخشی از یک سرور واقعی را اجاره کرده ایم که در داخل و مناطق مختلف مثل خوزستان و تهران یا سایر استان های کشور قرار دارند و به اینترنت ایران متصل هستند. اما با خرید سرور مجازی اروپا، سرور اصلی در یکی از کشورهای اروپایی و با اینترنت همان کشور به ما سرویس می دهد.

همین مسئله باعث شده تا تعداد و حجم عظیمی از کسب و کارهای مجازی به فکر استفاده از دامنه ها و هاستینگ های ایران باشند. این اتفاق درحالی میافتد که زیرساخت های هاست ایران آمادگی کافی برای پذیرش این حجم از درخواست را ندارد و همین امر یکی دیگر از چالش های شرکت های هاستینگ به شمار می رود.

البته پیش از جریانات اخیر نیز خرید هاست های ایرانی به دلیل مزایای مختلفی که داشتند و همچنین کیفیت بالایی که نسبت به چند سال پیش پیدا کرده اند طرفداران زیادی داشتند. در ادامه برخی از مزایای این سرویس های هاستینگ را مشاهده میکنید.

خرید سرور از شتابان هاست

·          فاصله کمتر سرور و کاربران سایت

کار اصلی که یک سرور انجام میدهد، این است که وقتی یکی از کاربران سایتی مثل فروشگاه های اینترنتی یا سایت های آموزشی قصد دارد کاری را در سایت انجام دهد، با ارسال پاسخ به درخواست کاربر (مثل درخواست باز کردن یک صفحه) امکان انجام آن کار را فراهم کند.

با خرید هاست دانلود ایران و یا سایر روش های هاستینگ، سرور اصلی ما در داخل کشور نگه داری میشود و فاصله ای که درخواست کاربر تا سرور میزبان طی میکند کمتر است. به همین دلیل سرعت دریافت درخواست (باز شدن صفحه، ویدیو یا ....) بالاتر خواهد بود.

همچنین بسیاری از متخصصین شبکه معتقدند اگر مشتریان کسب و کار شما اکثرا در داخل ایران هستند، استفاده از سرویس های داخلی گزینه بهتری برای جلب رضایت بیشتر کاربران است.

·          هزینه کمتر نسبت به هاستینگ اروپایی

یکی دیگر از مزایای استفاده از هاست ایران هزینه کمتری است که برای تمدید، نگه داری و ارتقای سرویس خود پرداخت میکنیم. همانطور که گفتیم در هاست اروپایی، سرور اصلی در یک کشور اروپایی نگه داشته می شود و همین مسئله باعث میشود هزینه های تهیه این هاست و در صورت لزوم، ارتقای آن با هزینه های بسیار بیشتری همراه باشد.

·          سرعت و کیفیت مناسب

هاستینگ ایران گزینه تازه ای نیست و سالیان سال است که مقامات و شرکت های خصوصی و دولتی در تلاشند تا سرویس های میزبانی وب ایرانی را با کیفیت بهتری در اختیار هموطنان قرار دهند.

اگرچه در سالیان پیش هاستینگ های ایرانی به دلیل نبود تجهیزات با کیفیت و سخت افزارهای مناسب با مشکلاتی از جمله کندی مواجه بودند، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و امکان تامین تجهیزات مورد نیاز، به راحتی میتوان گفت که هاست ایران از سرعت و کیفیت مناسبی برخوردار است.

جهت استفاده از نسخه آزمایشی هفت روزه سرویس های هاست اشتراکی، هاست دانلود و سرورهای مجازی شتابان هاست به وب سایت ما مراجعه نمایید.

افزایش درخواست خرید هاست دانلود ایران

یکی از انواع شناخته شده خدمات web hosting، هاست دانلود است که با امکانات گسترده خود مثل پهنای باند وسیع، فضای ذخیره سازی زیاد و پردازنده های قدرتمند به بسیاری از کسب و کارهای مجازی در ارائه سرویس های سریعتر و بهتر کمک میکنند.

هاست دانلود یکی از بهترین سرویس های میزبانی است که صاحبان کسب و کارها از آن برای قرار دادن انواع مختلف محتوا که حجم زیادی را اشغال میکند، استفاده می کنند.

همانطور که گفتیم، بخش زیادی از کسب و کارهای مجازی که وب سایت ها و اپلیکیشن های آنها با مشکلات مختلف مواجه هستند، شامل مشاغلی میشوند که در زمینه آموزش و فروش خدمات مختلف آموزشی به شکل ویدیوها و سمینارهای آموزشی فعالیت میکنند و از زمانی که کندی اینترنت به شکلی محسوس شروع شده، این کسب و کارها نیز برای ارائه محتوای خود به مخاطبانشان دچار مشکلات فراوانی هستند.

یکی از بهترین راهکارهای رفع این مشکل خرید هاست دانلود ایران است تا کاربران آنها بتوانند با بهترین سرعت محتوای آموزشی آنها را دریافت کنند.

قیمت ویژه خرید دامنه برای کسب و کار های خوزستان

در ادامه دو مورد از مزایای این نوع هاستینگ با مفهوم خرید هاست و خرید دامنه در ایران را مشاهده میکنید:

پهنای باند وسیع

روزانه ده ها اپلیکیشن، ویدیو و محتوای آموزشی در سایت ها قرار می گیرند که دانلود کردن آنها به پهنای باند بسیار وسیعی نیاز دارد و طبیعتا پهنای باند محدود هاست های معمولی پاسخگوی این نیاز کاربران نیست. هاست دانلود شتابان هاست با پهنای باند نامحدود این مشکل را برطرف میکند.

ذخیره اطلاعات

ترس از دست رفتن اطلاعات مهم کسب و کارها از جمله اطلاعات کاربران و مشتریان، اسناد و مدارک مهم کاری و... با فیلتر شدن دامنه ها و هاست های خارجی یکی دیگر از دلایلی است که افراد زیادی به خرید هاست دانلود ایران روی آورده اند.

هاست دانلود یکی از بهترین گزینه ها برای ذخیره سازی اطلاعات کاری و شخصی بصورت آنلاین و ایمن است و شما میتوانید فضای ذخیره سازی وسیعی را با دریافت این هاست از شتابان هاست در اختیار داشته باشید.

هاست دانلود در واقع تا حدی شبیه به سرویس های ابری رایگان مثل Dropbox، گوگل درایو و ... است، با این تفاوت که قابلیت ها، امنیت و سرعت بیشتری در اختیار کاربران خود می گذارد.

جمع بندی از وضعیت اینترنت و کسب و کارهای آنلاین

اینترنت و تکنولوژی به عنوان یک بخش جدا نشدنی از زندگی روزمره انسان امروز، نه تنها نیازهای اولیه بشر را برطرف می کند، بلکه با ارائه یک بستر آزاد و انعطاف پذیر توانسته امکانات لازم برای کسب درآمد میلیون ها نفر را فراهم کند.

اما متاسفانه با به وجود آمدن ناآرامی های اخیر در جامعه، به صلاحدید سران کشور، این تکنولوژی جهانی از اواخر تابستان 1401 با محدودیت و مشکلات دسترسی فراوانی مواجه شده است و هنوز هم مشخص نیست چه زمانی میتوان از اینترنت نسبتا آزاد گذشته استفاده نمود.

با شتابان هاست در دنیای تکنولوژی زوم کنید چون شتابان هاست یکی از محبوب ترین شرکت های ارائه خدمات میزبانی وب و هاستینگ و محبوب ترین مرکز خرید هاست دانلود ایران، سرورهای مجازی ایران و اروپا، خرید دامنه و سرورهای اختصاصی به همراه تیم پشتیبانی حرفه ای 24 ساعته در کشور است.

در این مقاله از شتابان هاست نگاهی اجمالی به بخش های مختلف اقتصاد دیجیتال، کسب و کارهای مجازی و نیمه مجازی و آسیب هایی که تحت تاثیر قطعی اینترنت وارد شده است انداختیم تا ابعاد آن را بهتر درک کنیم.

همچنین در ادامه نگاهی نیز به راهکارهای برخی از کسب و کارهای اینترنتی ایران برای بهبود خدمات رسانی به مشتریان و کاربرانشان انداختیم تا شما عزیزان نیز درصورت لزوم از آنها استفاده کنید.

سوالات متداول مردم خوزستان درباره هاست و سرور

سوالات متداول

·          درباره استان خوزستان توضیح دهید.

ویکی پدیا: خوزستان یکی از قدیمی‌ترین مناطق مسکونی فلات ایران، استانی در جنوب‌غرب ایران است که جنوب آن در کرانهٔ خلیج فارس قرار دارد.

·          اینترنت به زبان ساده چیست؟

یک سیستم ارتباطی سراسری جهانی با شبکه‌ای از اتصال کامپیوترها است.

·          مفهوم هاست چیست؟

یک سرور که کامپیوتری همیشه روشن و قدرتمند است می‌تواند به چندین قسمت تقسیم شود که به هر قسمت آن، میزبان یا هاست گفته می‌شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
الیاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
0
0
شتابان هاست تخفیفات خوبی گذاشته
ممنون از خوزنیوز
شفقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
0
0
در مورد اینترنت ملی هم خبر بزارید لطفا
پویا
|
Germany
|
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
0
0
من به عنوان فعال حوزه آنلاین برای خرید هاست از تخفیف های سایت های تخفیفی چک می کتم
:
:
:
آخرین اخبار