تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۲۶۳۶۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زیبایی اهواز در گرو مشارکت همه ارکان شهرداری، ادارات و شهروندان/ ابزار اجرایی کافی برای حل برخی از معضلات را نداریم
زیبایی اهواز در گرو مشارکت همه ارکان شهرداری، ادارات و شهروندان/ ابزار اجرایی کافی را برای حل برخی از معضلات را نداریم

 خوزنیوز/ سجاد حیدری؛ سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اهواز در نشست خبری که ظهر یک شنبه ۴ دی ماه برگزار شد عنوان کرد: عمده پروژه های سازمان زیباسازی در شهر اهواز و دیگر شهرها به انتهای سال منتهی می شود که مربوط به بحث عید نوروز و مسافران نوروزی است که در این فصل به شهرما می آیند . ما سعی می کنیم که به سهم خود در شهر اهواز کاری انجام بدهیم و خدمتگزار خوبی برای شهروندان اهوازی و میزبان خوبی برای مهمانان باشیم .

به گزارش خوزنیوز  حیدری با تاکید بر اینکه زیباسازی شهری فقط مختص سازمان زیباسازی نیست بلکه کلیه مناطق و سازمانهای شهرداری نیز در این امر سهیم هستند و باید کارهای مشابه را انجام می‌دهند گفت: از وظایف سازمان زیباسازی انجام آن چیزی است که در شهر باعث ایجاد زیبایی و تمایز باشد و از ابزارهایی همچون استفاده از رنگ نور و المان ها بهره می برد . فعالیت سازمان زیباسازی در کل با هنر گره خورده است و هنرمندان می بایست ارتباط نزدیکی با سازمان زیباسازی شهرداری داشته باشند. در مسیر سعی بر این است که از هنرمندان بومی استان در کارهای خود استفاده کنیم و از هنر آنها بهره ببریم و البته از هنر هنرمندان دیگر استان‌ها نیز بی‌بهره نبودیم .

 سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اهواز گفت: یکی از کارهایی که سازمان زیباسازی شهرداری انجام می دهد نقاشی های دیواری افقی و عمودی در سطح شهر است. این کار با هدف های حذف تبلیغات غیر مجاز در ارتفاع پایین و یا دیگر موارد است . متاسفانه در دیوارهای کوتاه و در دسترس تبلیغات غیر مجاز انجام می شود و یا موضوعاتی که فضای دیوار را از لحاظ بصری از بین بردند و با نقاشیهای دیواری ما این فضا را را به زیبایی تبدیل میکنیم و سعی می کنیم پیام های شهروندی و موضوعاتی را که به روحیه مردم زندگی و آداب و سنن مردم ارتباط دارد ایجاد کنیم .

حیدری افزود: در بحث نقاشی دیواری در دیوار های مرتفع چندین سال است که ضعیف کار شده و ما از سال گذشته نقاشی دیواری مخصوصاً به صورت افقی کار خوبی را اجرا کرده ایم. و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال تعدادی از دیوارها را نقاشی دیواری با مضامین مذهبی شهروندی و موضوعات متفاوت دیگر به پایان برسانیم.
وی با اشاره به استفاده از نورپردازی ها و ظرفیت های نوری در زیباسازی فضای شهری گفت: بحث دیگر از وظایف سازمان زیباسازی بحث نورپردازی شهری است. نورپردازی های تزیینی و رنگی که روی پل ها از انجام میشود از وظایف سازمان زیباسازی شهرداری است که سال گذشته چند پل در شهراهواز نورپردازی شده و نورپردازی پل هشتم را تاحدی ساماندهی کردیم .

وی گفت: سال گذشته به دلیل مسائل قضایی و شکایت یکی از پیمانکاران توانستیم پل سیاه و سفید را رنگ آمیزی کنیم اما امسال برنامه ریزی کرده ایم تا پیش از پایان برنامه داریم پل سیاه و پل سفید را نورپردازی و همچنین نورپردازی پل هشتم را اصلاح و تکمیل کنیم.
 در بقیه زمینه ها نیز با نورپردازی های دفنی برای درختان را داریم تا از پایین درختان و نورپردازی کنیم و نورپردازی های ارتفاع برای درختان که تحت عنوان نورپردازی رنگی را خواهیم داشت.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری تاکید کرد: یکی از مشکلاتی ما در بحث نورپردازی ها و المان ها داریم بحث تخریب و سرقت است . در همین مورد ما تجربه سال گذشته را در بحث المان ها و بحث نور داشتیم و در بسیاری از زمینه‌ها علی رغم زحمات همکاران ما شهرداری با تخریب و یا سرقت مواجه هستیم . نورپردازی هایی که از ارتفاع انجام می شود احتمال سرقت را پایین می آورد . سعی شده است که امسال کار نورپردازی را در ارتفاع انجام دهیم تا طول عمر بیشتری داشته باشد . امسال طی یک فراخوان جشن نور را داریم و از هنرمندان سراسر کشور را دعوت کرده ایم تا در این جشنواره شرکت کنند و المانهای مدنظرشان را ارسال کنند و طرح های تایید شده در شهر اجرا و ساخته می‌شوند و در نهایت المانهای نوری در یک مسیر پارک ۴۲ هکتاری و یا پارک لاله باشد نصب خواهد شد تا هم شهروندان اهوازی و مسافران نوروزی بتوانند و زیبای ها بهره و لذت ببرند
 
وی در پایان  و در پاسخ به خبرنگار خوزنیوز گفت: آلودگی های بصری جز موضوعات مهمی است و ما تلاش میکنیم تا این امر را کاهش دهیم است و با رصد مناطق شهری و نامه نگاری با مناطق مربوطه برای رفع آنها پیگیری کنیم و از مناطق بخواهیم این موارد را جمع‌آوری کنند اما متاسفانه ما دست تنها هستیم و ابزار اجرایی کافی را برای حل این معضلات نداریم و نیاز داریم مناطق در این زمینه با ما همکاری کنند. این دیدگاه که زیبایی شهر تنها بر عهده و اختیار سازمان زیبا سازی است اشتباه است و همه ارکان شهرداری، ادارات و مردم در این خصوص شریک هستیم چرا که اگر غیر از این باشد هیچوقت موفق نخواهیم بود و به شهری که ایده آل است نخواهیم رسید.
:
:
:
آخرین اخبار