تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۲۶۷۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ظرفيت‌هاي خالي توليد به دليل كمبود نقدينگي و مواداوليه
يك توليدكننده لوله پروفيل گفت: كارخانجات توليد ورق در ايران نياز توليدكنندگان لوله پروفيل نيست و آن‌ها مجبورند براي تامين مواداوليه از توليدات شركت‌هاي خارجي استفاده كنند.

احمد آل‌كجباف  اظهاركرد: ظرفيت توليد ما در ماه 10 هزار تن و در سال 120 هزار تن است ولي به دليل كمبود نقدينگي و مواداوليه يك‌دهم اين مقدار هم توليد نمي‌كنيم.
وي با بيان اين‌كه در خريد مواداوليه با مشكل مواجه هستيم، افزود: در ايران تنها دو كارخانه نورد لوله و فولاد مباركه اصفهان كار توليد ورق 2 ميل كه مورد استفاده پروفيل‌سازان بوده را انجام مي‌دهند و لذا با توجه به نياز، كارخانجات توليد لوله مجبور هستند از كشورهاي روسيه، چين و كره لوله وارد كنند.

اين توليدكننده ادامه‌داد: اصلي‌ترين مشكل، عدم نقدينگي است و بانك‌ها همكاري لازم را با ما ندارند. با توجه به اين‌كه اقساط وام‌ها بسيار سنگين است، بانك‌ها در بازپرداخت تسهيلات با توليد كنندگان همكاري نمي‌كنند و همين امر باعث بروز مشكلاتي در توليد مي‌شود.
وي تصريح‌كرد: بارها صحبت از حمايت دولت به ميان آمده اما تاكنون حمايتي صورت نگرفته است. ما توان همكاري با شركت‌هاي بزرگ استان را داريم اما تاكنون هيچ شركتي به سراغ ما نيامده است و عمده مصرفمان در بازار است.

آل‌كجباف گفت: بيشتر مواداوليه خود را از كارخانه نورد لوله اهواز تامين مي‌كنيم. براي توليد 120 هزار تن محصول در سال نياز به 240 ميليارد تومان اعتبار داريم كه فراهم كردن اين ميزان مبلغ براي ما ممكن نيست.
تنها توليدكننده لوله‌هاي پروفيل در اهواز افزود: هم‌اكنون هر كيلو ورق را 2 هزار تومان خريداري مي‌كنيم و پس از تبديل به پروفيل 2100 تومان به فروش مي‌رسانيم. با توجه به اين‌كه هزينه‌هاي مواداوليه، سود ما از توليد محصول كمتر از 10 درصد است و به همين دليل نمي‌توانيم به فكر صادرات محصولات خود باشيم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار