تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۷۳۷۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیا واکس بدنه برای خودرو ضرر دارد؟
 یکی از سوالاتی که معمولا از مراکز دیتیلینگ پرسیده می‌شود، این است که چگونه با هزینه بسیار کم بدنه ماشین خود را براق و زیبا کنیم.  پاسخ معمولا واکس بدنه خودرو می‌باشد. سوال بعدی که مطرح می‌شود این است که قیمت واکس بدنه خودرو چقدر است؟ آیا با واکس بدنه ماشین می‌توان به یک ماشین صفر کیلومتر دست پیدا کرد؟ آیا واکس بدنه برای خودرو ضرر دارد؟ و ... برای دریافت پاسخ تمامی این سوالات به سراغ یکی از مجموعه‌های دیتیلینگ معتبر در تهران رفتیم.

به نقل از سایت اتوکلیک دیتیلینگ، در وهله اول بهترین انتخاب برای افزایش زیبایی و طول عمر رنگ خودرو سرامیک بدنه خودرو می‌باشد. اما اگر به دنبال کاهش هزینه‌های آن می‌باشید، می‌توانید از واکس بدنه خودرو نیز استفاده نمایید. قیمت واکس بدنه خودرو با توجه به نوع آن از صد هزار تومان شروع و گاها تا چند میلیون تومان نیز تنوع قیمتی دارد. با این حال واکس برخلاف باور عموم واکس بدنه برای خودرو ضرر ندارد. ✅ در بخش‌های بعد به صورت ویژه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

واکس بدنه خودرو چست؟ « به همراه بررسی واکس مایع خودرو »

واکس بدنه خودرو برگرفته از ترکیبات نفتی است که در بهترین حالت همراه با موم و یا روغن‌های طبیعی می‌باشد. البته توجه داشته باشید که واکس خودرو در چندین مدل و حالت متفاوت وجود دارد. بهترین نوع واکس خودرو به صورت خمیری شکل می‌باشد و برای استفاده مناسب از آن با توجه به نوع خودرو نیاز به دستگاه پولیش روتاری خواهیم داشت. ( تمامی واکس‌ های بدنه خود را می‌توان با دست استفاده کرد و این موضوع به هنر و مهارت دیتیلر بستگی دارد. )

البته به یاد داشته باشید که واکس بدنه خودرو با پولیش متفاوت است و تنها برخی از تجهیزات استفاده از آن مشترک می‌باشد. نوع دوم واکس‌ های بدنه خودرو، واکس مایع خودرو می‌باشد. این مدل واکس ها معمولا نیاز به پد و دستمال هایی خاص خواهد داشت. واکس های مایع خودرو معمولا به صورت اسپری مورد استفاده قرار می‌گیرند، با این حال کاملا طبیعی است که کارایی و کیفیت واکس‌ های مومی شکل را نداشته باشند. چرا که توانایی بارگذاری لایه ضخیم و شفاف را نخواهند داشت.

آیا واکس بدنه برای خودرو مضر است؟

آیا استفاده از واکس نانو بدنه خودرو بهتر است واکس مایع خودرو می‌باشد؟

زمانی که به پاسخ سوال « آیا واکس بدنه برای خودرو ضرر دارد؟ » دست پیدا کردید. قطعا به دنبال خرید یک واکس بدنه عالی می‌باشید. پیشنهاد اکثر متخصصین این حوزه واکس مایع خودرو و یا واکس نانو بدنه خودرو می‌باشد. اما حال این سوال مطرح می‌شود که کدام یک برای بدنه خودرو بهتر خواهد بود؟ با توجه به نتایج تحقیقات مجموعه اتو کلیک دیتیلینگ که یکی از مرجع های فروش لوازم دیتیلینگ در کشور است، واکسن نانو در صورتی بالاترین بازدهی را به همراه دارد که توانایی آب گریزی بدنه خودرو را بدون آسیب به لایه‌های  اولیه رنگ خودرو افزایش دهد. حتی برخی از متخصصین اعتقاد دارند که واکس های مایع خودرو که ترکیبات نانو بهترین انتخاب می‌باشند؛ البته به شرطی که توسط یک دیتیلر حرفه ای مورد استفاده قرار گرفته باشد. در زمان خرید واکس بدنه خودرو، حتما به نوع ترکیبات آن و نوع رنگ خودرو توجه ویژه داشته باشید.

بهترین مارک واکس و پولیش ماشین چیست؟

اگر بخواهیم در مورد بهترین مارک واکس و پولیش خودرو با شما صحبت کنیم، برای واکس خودرو می‌توانیم به مگوایرز، پلی تاپ، ترتل واکس، چم مانکی و برای پولیش منزرنا، کوکمی، روپس، پلی تاپ، فارکلا  اشاره نماییم. اما نکته بسیار مهم آن این است که واکس بدنه خودرو و پولیش خودرو اصلی تهیه کنید. به عنوان مثال زمانی که برند ایکس محصول خود را به قیمت 40 دلار در سایت بین المللی خود به فروش میرساند، چگونه در ایران قیمت آن 500 هزار تومان است؟  استفاده از محصولات نا معتبر این حوزه می‌تواند به قیمت از بین رفتن رنگ بدنه خودرو بر اثر تابش نور خورشید باشد. در صورتی که وسیله واکس و پولیش محافظت از رنگ بدنه خودرو در اشعه های فرابنفش و آلاینده های محیطی می‌باشد!

مضرات واکس بدنه خودرو چیست

چگونه بهترین واکس بدنه خودرو سفید و بهترین واکس بدنه خودرو مشکی را انتخاب کنیم؟

در زمان خرید واکس بدنه خودرو، نوع رنگ ماشین و همچنین مدل ماشین به شدت موثر خواهد بود.  به همین دلیل است که افراد همیشه در انتخاب بهترین واکس بدنه خودرو سفید و بهترین واکس بدنه خودرو مشکی وسواس خاصی به خرج می‌دهند. برای این هدف همیشه نوع ماشین و نوع رنگ خودرو را با فروشنده هماهنگ کنید.  دومین نکته ای که باید به فروشنده اطلاع دهید، این است که قبلا از واکس های رنگی استفاده کرده اید و یا خیر؟

آیا شما قرار است برای ترمیم واکس بدنه خودرو خود، محصول جدید خریداری نمایید و یا قرار است که یک بار رنگ بدنه خودرو را پاکسازی کنید و سپس واکس بدنه خودرو را مورد استفاده قرار دهید.  سومین نکته این که در زمان خرید بهترین واکس بدنه خودرو باید به آن توجه داشته باشید، میزان بودجه شما می‌باشد. اگر قرار است که بین یک واکس ارزان قیمت و کپی  و یک واکس، های‌کپی با کیفیت یکی را انتخاب کنید، گزینه دوم برای شما بازدهی بسیار بهتری به همراه خواهد داشت.

 البته علاوه بر مشاور فروشنده بهتر است که یک بررسی اجمالی در سایت های معتبر خرید محصولات دیتیلینگ مانند اتو کلیک دیتیلینگ، گنجی پخش، دیجیکالا، ایران کار، کار واکس داشته باشید. 

آیا واکس فوری بدنه خودرو ضرر دارد؟

امروزه برخی از مراکز فروش محصولات دیتیلینگ خودرو اقدام به فروش واکس فوری بدنه خودرو نموده‌ اند.. این محصولات در صورتی که توسط یک فرد متخصص دیتیلینگ استفاده نشود، می‌تواند برای رنگ بدنه خودرو شما مضر باشد. چرا که این واکس های فوری خاصیت لایه برداری بسیار قوی دارند. از طرفی مدت زمان فیکس شدن با رنگ خودرو نیز برای آن‌ها بسیار مهم خواهد بود.

سخن پایانی

در این بخش به صورت جامع و کامل به بررسی یک پرسش مهم پرداختیم، « آیا واکس بدنه خودرو ضرر دارد؟ ».  واکس بدنه خودرو ضرر که ندارد هیچ، بلکه مزایای قابل توجه ای نیز در پی خواهد داشت.  به عنوان آخرین نکات به یاد داشته باشید که زیر سازی قبل از استفاده از واکس خودرو به شدت مهم می‌باشد. از طرفی برای انجام صحیح و مناسب واکس بدنه خودرو نیز باید از تجهیزات مناسب استفاده نمایید.

منبع : https://autoclickdetailing.com/

:
:
:
آخرین اخبار