تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۷۷۹۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزون بر ۱۶ تن فرآورده خام دامی در دزفول معدوم شد
 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول گفت: بیش از ۱۶ تن فرآورده خام دامی ناسالم و غیرقابل مصرف در چهار ماه نخست امسال جمع آوری و طیق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی با حکم مقام  قضایی نسبت به معدوم سازی آنها اقدام شد.

محسن ورجاوند  افزود: در راستای ارتقای سلامت، بهداشت جامعه و تامین امنیت غذایی، بیش از یکهزار و ۸۰۰ مورد نظارت بهداشتی مستمر بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی توسط کارشناسان اداره دامپزشکی انجام شد.
وی ادامه داد: بازرسی بهداشتی دامپزشکی دزفول شامل مراکز کشتارگاه دام و طیور، رستوران‌ها، قصابی‌ها، سردخانه‌ها و دیگر مکان‌ها است.
رییس اداره دامپزشکی دزفول بیان کرد: نظارت بهداشتی بر تولید و توزیع بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه و سردخانه‌های نگهداری از وظایف اصلی سازمان دامپزشکی است.

وی یکی از اقدامات موثر و مطلوب برای ارتقای بهداشت عمومی را تشدید نظارت‌ها بر مراکز تولید و توزیع این محصولات دانست و افزود: تامین امنیت غذایی و ارتقای بهداشت موادغذایی با منشاء دامی از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های دامپزشکی به شمار می‌روند.
ورجاوند از شهروندان خواست هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز تحت نظارت اداره دامپزشکی خریداری کنند.

وی همچنین توصیه کرد: شهروندان از خرید گوشتی که در کنار معابر، خیابان‌ها و جاده‌ها به صورت غیرمجاز کشتار می‌شوند به طور جدی خودداری کنند.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول افزود: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص مراتب را به شماره تلفن ۴۲۴۲۰۹۱۱-۰۶۱ اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم انجام شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار