تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۷۸۰۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کلنگ طرح احداث پل گاومیش آباد دزفول میان فرمانداری و راهداری گم شد
یکی از ساکنان منطقه گاومیش آباد غربی دزفول می‌گوید: چند وقت پیش شاهد برگزاری مراسمی با عنوان آیین کلنگ‌زنی طرح تعریض پل گاومیش بودیم اما بعد از رفتن مسؤولان و جمع کردن بنرها هیچ اقدامی صورت نگرفت و هنوز کارگاهی نیز ایجاد نشده است.
کلنگ طرح احداث پل گاومیش آباد دزفول میان فرمانداری و راهداری گم شد

 پانزدهم تیر ماه سال جاری بود که کلنگ زنی طرح تعریض و ایمن سازی پل گاومیش آباد دزفول تیتر اصلی بسیاری از رسانه‌های شهرستان دزفول شد.
این خبر نویدبخش تحقق مطالبه چندین ساله مردم منطقه گاومیش آباد بود اما بعد از اتمام مراسم کلنگ‌زنی و جمع کردن بساط آیین افتتاحیه پروژه‌ آغاز نشده، پایان یافت و مجددا به یک رویا تبدیل شد. 

تنها پل دسترسی به روستای گاومیش آباد غربی از چنان عرض باریکی برخوردار است که در صورت عبور ماشین‌های سنگین بر روی این پل امکان تردد وسایل نقلیه دیگر از خط روبرو وجود ندارد. 

پیچ خطرناک و ۹۰ درجه‌ای جاده دسترسی به این پل و عرض باریک جاده این روستا از مواردی است که همواره در سال‌های قبل منجر به مشکل‌های ترافیکی و تصادف‌های فراوان شده است. 

قرارگرفتن کانال انتقال آب با عرض ۱۲ متر و عمق سه متر در کنار این جاده که در سال‌های قبل به دلیل سقوط خودرو‌های عبوری در آن جان افراد بسیاری گرفته شده ایمن سازی این محور را اولویت بخشیده اما اینکه چرا این پروژه در حد برگزاری یک مراسم کلنگ‌زنی باقی ماند و باتوجه به اهمیت موضوع، کاری از پیش نرفت سوالی است که مردم این منطقه به دنبال پاسخ آن هستند. 

وعده بدون عمل

یکی از اهالی این منطقه بنام احمد که در حاشیه پل گاراژ فروش کاه دارد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: سال‌هاست که شاهدم مسؤولان بسیاری در کنار همین پل گردهم آمدند و شروع به برنامه ریزی کردند اما هربار با وعده‌های بدون عمل مواجه شدیم. 

او ادامه می‌دهد: با خنک شدن هوا و افزایش ترددها به سبب وجود باغ‌هایی که در این منطقه وجود دارد شاهد ترافیک سنگین بر روی پل و وقوع حوادث رانندگی هستیم اما متاسفانه معلوم نیست علت تعلل مسؤولان برای اجرای طرح تعریض چیست؟ 

طرح آغاز نشده پایان یافت

در ادامه پرس‌وجوهای میدانی، سجاد یکی از جوانان منطقه گاومیش آباد است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: یکی از دوستانم که راکب موتورسیکلت بود بر اثر سانحه رانندگی روی پل گاومیش آباد جان باخت. او اولین و آخرین قربانی این پل و پیچ خطرناک ادامه آن نبود اما سوال اینجاست که چند تصادف دیگر و چه میزان خسارت جانی و مالی دیگر باید صورت بگیرد تا شاهد ایمن سازی پل باشیم؟ 

او ادامه داد: چند وقت پیش شاهد برگزاری مراسمی با عنوان آیین کلنگ‌زنی طرح تعریض پل گاومیش بودیم اما بعد از رفتن مسؤولان و جمع کردن بنرها هیچ اقدامی صورت نگرفت و هنوز کارگاهی نیز ایجاد نشده است. 

سجاد در ادامه گفت: بنظر تعریض و ایمن سازی این پل چندان کار سخت و دشواری نیست که طی این سال‌ها کسی از پس اجرای طرح برنیامده و پاسخگوی این مطالبه جدی مردم نبوده است. 

 

 

خانم کرمی از دیگر اهالی منطقه گاومیش آباد است که در سوپرمارکت منطقه در خصوص پل گاومیش آباد با وی همکلام شدم. او می‌گفت: در خانه پسر جوان دارم که هرگاه با موتورسیکلت یا خودرو از خانه بیرون می‌رود تا زمان بازگشتش دلهره و اضطراب دارم چرا که طی این سال‌ها جوانان بسیاری روی همین پل تصادف کرده‌اند که یا جان باخته‌اند و یا با مشکلات جدی جسمی از جمله معلولیت مواجه شده‌اند. 

او می‌گوید: هیچگاه اینقدر جدی وعده تعریض پل داده نشده بود اما متاسفانه شاهد بودیم که با وجود برگزاری آیین کلنگ‌زنی اما باز هم با وعده‌های پوچ مواجه بودیم. 

اعمال مشکل جدید بر نقشه طرح 

اما علیرضا خردمند فرماندار ویژه شهرستان دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درخصوص اجرا نشدن این پروژه اظهار کرد: بعد از کلنگ‌زنی طرح تعریض، اداره کل راهداری اشکالات جدیدی بر روی نقشه اعلام کرد. 

وی با بیان اینکه کارگاه طرح تقریبا تجهیز و پیمانکار آن مشخص است، افزود: طبق آخرین پیگیری صورت گرفته طی یکی دو روز آینده ابلاغیه لازم از سوی راهداری خوزستان صادر خواهد شد. 

فرماندار دزفول در پاسخ به این سوال که چرا قبل از آیین کلنگ‌زنی اقدامات لازم انجام نشدند، گفت: قبل از کلنگ‌زنی طرح تمامی مراحل اداری انجام و مجوزات مورد نیاز اتخاذ شد و مشکل فعلی پس از کلنگ‌زنی مطرح شد.

نقشه طرح فاقد مشکل است

اما حق نیا معاون ابنیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: تاخیر در تکمیل و تحویل مدارک برای عقد قرارداد پروژه موجب توقف در اجرا شد.

وی با رد اعمال مشکل جدید بر روی نقشه پروژه، ادامه داد: طرح عنوان شده تعریض و یا ایمن سازی پل گاومیش آباد نبوده بلکه احداث یک دستگاه پل سرپایی دهانه ۳۰ متری است که جایگزین پل فعلی خواهد شد.

حق‌نیا اضافه کرد: مراحل عقد قرارداد انجام و طی یکی دو روز آینده عملیات اجرایی طرح آغاز خواهد شد.

 قطعا انتشار این جنس از اخبار موجب افزایش امید و اعتماد در سطح جامعه خواهد شد اما اجرایی نشدن طرح‌ها و وعده‌های مسؤولان نتیجه عکس را در خواهد داشت لذا در خصوص این سوژه زیبنده بود ابتدا مراحل قانونی طی و سپس مراسم افتتاح طرح برگزار می‌شد.

نکته قابل توجه بعدی عنوان طرح است که از سوی فرمانداری دزفول تعریض و ایمن سازی پل گاومیش آباد مطرح شد اما اداره کل راهداری احداث یک پل جدید عنوان شده است. باوجود دوگانگی‌های بوجود آمده و تاخیر در اجرای طرح امید است که شاهد سرانجام موفق آن برای تحقق یک مطالبه دیرینه باشیم.

برچسب ها: دزفول ، گاومیش آباد
:
:
:
آخرین اخبار