تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۷۸۱۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنعت‌نفت آبادان - فولاد، دربی زخم‌خورده‌های خوزستانی
 تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و فولاد خوزستان در حالی فردا در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز به مصاف هم می‌روند که که ۲ تیم برای بهبودی شرایط خود در جدول سه امتیاز بازی را نشانه رفته‌اند.

  هفته دوم لیگ برتر فوتبال جام خلیج‌فارس روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه با چند دیدار حساس پیگیری می‌شود که در یکی از این رقابت‌ها ۲ تیم صنعت‌نفت آبادان و فولاد خوزستان در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز به مصاف هم ‌می‌روند.

تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و فولاد خوزستان در شرایطی دیدار دربی خوزستان را برگزار می‌کنند که در هفته اول برابر حریفان خود تن به شکست سنگین دادند تا جزو تیم‌های قعرنشین جدول قرار گیرند.

تیم فوتبال فولاد خوزستان با هدایت علیرضا منصوریان جزو تیم‌های مدعی و کسب سهمیه آسیا است ولی لیگ را با شکست در برابر میزبان خود گلگهر سیرجان آغاز کرد و در حالی به مصاف صنعت‌نفت آبادان می‌رود که تیم رقیب در هفته گذشته برابر میهمان خود استقلال تهران با سه گل شکست خورد.

صنعت‌نفت آبادان که هفته دشوار را برابر استقلال تهران یکی از مدعیان اصلی قهرمانی پشت سر گذاشت این هفته نیز آزمون بسیار سختی پیش‌رو دارد و باید به مصاف تیم آماده فولاد برود شاگردان عبدالله ویسی در ارائه بازی‌ هجومی برابر استقلال چندان موفق نشان ندادند و فرصت کمتری برای گلزنی به دست آوردند، اما در آن سوی میدان فولادی‌ها در خلق موقعیت برابر گلگهر آمار مناسبی داشتند.

جنگ اصلی این بازی را می‌توان در خط میانی پیش‌بینی کرد جایی که ۲ تیم از هافبک‌های توانمند و تکنیکی بهره می‌برند که هر کدام از این بازیکنان جزو خوب‌های لیگ به شمار می‌روند، سعید واسعی و محمد آبشک در ترکیب فولاد خوزستان روز راحتی برابر طالب ریکانی و صادق صادقی نخواهند داشت.

صنعت‌نفت آبادان با یک باخت از یک بازی در رده چهاردهم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و به دنبال کسب نخستین پیروزی این فصل خود است تا به رده‌های میانی جدول صعود کند.

در آن سوی میدان نیز قرمزپوشان اهوازی نیز همانند صنعت‌نفت با یک شکست از یک بازی در رده شانزدهم جدول رده‌بندی جای گرفته‌اند و آنها نیز به دنبال کسب نخستین سه امتیاز فصل هستند تا به رده‌های میانی جدول صعود کنند.

در ۲ تیم در بازی نخست خود بخصوص در فاز دفاعی بسیار متزلزل نشان دادند و در امر گلزنی نیز ناتوان بودند، اما انگیزه علی یوسف مهاجم عراقی زردپوشان آبادانی از یک سو و محمد عباس‌زاده مهاجم جدید قرمزپوشان اهوازی که در چند سال متوالی یکی از ستارگان فوتبال ایران بوده کار را در خط دفاعی ۲ تیم سخت خواهد کرد.

صعود در جدول هدفی است که ویسی و منصوریان به دنبال آن هستند و تساوی در این بازی برای تیم‌های رقیب خبر خوشحال کننده‌ای خواهد بود که نفت و فولاد از آن بیزار هستند.

تقابل ساسان انصاری و میثم تهیدست در خط دفاعی صنعت‌نفت، احمد شریعت‌زاده و سینا مریدی در خط دفاعی فولاد، و محمد آبشک و طالب ریکانی در خط میانی از دیدنی‌های این دیدار خواهد بود.

یک بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار گفت: بازی حساس و بسیار سختی برای ۲ تیم در پیش خواهد بود ولی باید در این میدان سخت، امتیاز کسب کنیم.

صادق صادقی با بیان اینکه تیم فولاد یکی از تیم‌های آماده لیگ برتر به شمار می‌رود، افزود: این تیم در برابر حریفان سخت تلاش می‌کند و به راحتی امتیاز نمی‌دهد.

وی اظهار کرد: هدف ما کسب سه امتیاز از بازی در اهواز است زیرا باید شرایط را در جدول بهبود ببخشیم و کسب سه امتیاز این دیدار برای ما ضروری است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار