تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۸۱۰۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرانی دلار بازار قطعات موبایل را نیز تحت تاثیر قرار داد
گرانی دلار معضلی است که هر چند ماه یکبار جو روانی جامعه را به هم میریزد، در تازه ترین افزایش قیمت دلار شاهد تاثیر بسزای آن بر روی قیمت قطعات موبایل بوده ایم، در این بخش به بررسی قطعاتی که در گرانی ارز اخیر افزایش قیمت داشته اند خواهیم پرداخت

چند روزی است که موج جدید افزایش قیمت ارز بازارهای مختلف را در داخل ایران تحت تاثیر قرار داده است. افزایش ناگهانی قیمت دلار از زیر 50 هزار تومان به بیش از 52 هزار تومان در طی کمتر از 3 روز موج جدیدی از نگرانی را در بین افراد جامعه پدید آورده است. افرادی که با گران شدن تدریجی گوشی های موبایل دیگر قادر به خرید گوشی جدید نیستند سوی امیدی به تعمیر گوشی موبایل خود در شرایطی که عملکرد سابق خود را از دست داد داشتند، باتوجه به این افزایش نرخ ارز اخیر بسیاری از قطعات موبایل نیز شاهد افزایش قیمت بوده است که هزینه های تعمیر موبایل را نیز تحت تاثیر قرار داده و دیگر حتی تعمیر موبایل را هم از صرفه اقتصادی خارج کرده است. در این گزارش از خوز نیوز گزارش مفصلی در خصوص اینکه چه قطعات موبایلی بیشترین تاثیر را از افزایش نرخ ارز دریافت کرده اند ارائه خواهیم داد.

ال سی دی موبایل

ال سی دی موبایل همیشه یکی از جمله پر مصرف ترین و آسیب پذیرترین بخش گوشی های هوشمند امروزی بوده است به نحوی که باتوجه به درخواست بسیار زیاد تعویض و تعمیر ال سی دی موبایل در بازار دارد، هزینه خرید ال سی دی موبایل در برخی برندها و مدلها بعضا تا 50 درصد قیمت خرید گوشی خواهد رسید. در افزایش قیمت های اخیر نیز یکی از جمله قطعاتی که بیشترین میزان نرخ رشد قیمت را تا به این لحظه تجربه کرده است ال سی دی موبایل است.

باتری موبایل

باتری موبایل دیگر قطعه موبایلی پر مصرف است که به دلایل مختلفی از جمله عدم استفاده درست از گوشی و کار کردن با آن در زمان شارژ و یا آبخوردگی خراب می شود. این قطعه نیز تحت تاثیر افزایش قیمت دلار اخیر، افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرده است.

میکروسکوپ و لوپ تعمیرات موبایل

در پی افزایش قیمت نرخ ارز اخیر صرفا قطعات موبایل نبودند که افزایش قیمت را تجربه کردند، در این بین لوازم تعمیر موبایل مختلفی نیز بودند که افزایش قیمت ارز بر روی قیمت آنها نیز تاثیر گذار بوده است. یکی از جمله اصلی ترین این ابزارها لوپ و میکروسکوپ تعمیر موبایل است. این ابزار که یکی از پرکاربرد ترین ابزار آلات تعمیر موبایل برای تعمیر و تعویض قطعات ریز موبایل به حساب می آید نیز مشمول این افزایش قیمت شده است.

نام محصول

درصد افزایش قیمت

ال سی دی موبایل

10 تا 40 درصد بسته به مدل، برند و اصلی و کپی بودن

باتری موبایل

20 تا 30 درصد بسته به مدل

میکروسکوپ

5 تا 10 درصد

:
:
:
آخرین اخبار