تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۲۸۵۰۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عملیات اجرایی ساخت پتروشیمی شادگان در دوران استانداری امیر حیات مقدم در خوزستان در فروردین ۱۳۸۵ آغاز شد/ آرشیو
کارهای اجرایی احداث واحد پتروشیمی شادگان در جنوب استان خوزستان عصر دوشنبه در مراسمی آغاز شد.
به گزارش شانا در مناطق نفتخیز جنوب، این طرح با مشارکت بخش خصوصی و شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید، با سرمایه گذاری یک هزار و 947 میلیارد ریال در مدت سه سال ساخته می شود. ‏پتروشیمی شادگان در زمان بهره برداری سالانه یک صد هزار تن "استایران"، یک صد هزار تن ‏"کاپرولاکتام" ، 61 هزار تن "استون" و یک صد هزار تن "فنل" تولید خواهد داشت.

 ‏این واحد در زمینی به مساحت یک صد هزار متر مربع احداث و برای 445 نفر بطور مستقیم فرصت اشتغال ایجاد می کند. آب مصرفی این واحد سالانه یک میلیون و 500 هزار متر مکعب و گاز مصرفی آن دو‏ میلیون و 500 هزار متر مکعب برآورد شده است.

 ‏در آیین شروع عملیات اجرایی این طرح استاندار خوزستان گفت: با احداث‏ این واحد در شهرستان شادگان ، منطقه در آینده‏ به یک قطب صنعتی تبدیل خواهد شد.

 ‏"امیر حیات مقدم" افزود: پیش بینی شده است در سال جاری عملیات اجرایی واحدهای پتروشیمی در شهرستان های دزفول و مسجدسلیمان در شمال استان خوزستان نیز آغاز گردد.

هم اکنون علاوه بر مجتمع های بزرگ پتروشیمی بندرامام ، رازی و فارابی، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز در بخش بندر امام از توابع شهرستان بندری ماهشهر در این استان استقرار دارد.
:
:
:
آخرین اخبار