تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۲۸۷۷۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در دوران استانداری امیر حیات مقدم در خوزستان در دی ماه سال ۱۳۸۵ هیئت وزیران با اختصاص مبلغ پنجاه میلیارد ریال از بودجه کل کشور و پنجاه میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی جهت تکمیل شهرک های صنعتی استان، مستقر در مناطق توسعه نیافته موافقت نمود/آرشیو
در دوران استانداری امیر حیات مقدم در خوزستان در دی ماه سال ۱۳۸۵ هیئت وزیران با اختصاص مبلغ پنجاه میلیارد ریال از بودجه کل کشور و پنجاه میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی جهت تکمیل شهرک های صنعتی استان، مستقر در مناطق توسعه نیافته موافقت نمود/آرشیو

موافقت هیئت وزیران در استان خوزستان در خصوص وظایف وزارت صنایع و معادن در استان
جزئیات متن قانون
 شماره مصوبه: ۱۴۶۷۱۴  تاریخ:۱۱/۱۱/۱۳۸۵
وزارت صنایع و معادن، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۵/۱۰/۱۳۸۵ که در مرکز استان خوزستان تشکیل گردید موافقت
نمود:
الف-وزارت صنایع و معادن موظف است با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و
با رعایت مقررات قانونی نسبت به موارد ذیل اقدام نماید:
 ‎‎‎انجام مطالعه طرح آلومینا (به ظرفیت یک میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۱) تن) در استان حداکثر تا پایان خرداد سال ۱۳۸۶.
 تبصره ۱- با توجه به انجام مطالعات ایجاد واحد آلومینا در استان هرمزگان، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نتیجه بررسیهای خود برای تعیین و ایجاد یک واحد تولید پودر آلومینا در یکی از استانهای هرمزگان یا خوزستان را به شورای اقتصاد ارائه نماید.
  ‎‎‎تبصره ۲- سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران پس از انجام مطالعات فنی، اقتصادی و زیست محیطی طرحهای مذکور در صورت عدم کفاف منابع داخلی سازمان، گزارش و پیشنهاد لازم را برای تأمین باقیمانده اعتبار موردنیاز به هیئت وزیران ارایه نماید.
 تبصره ۳- وزارت صنایع و معادن حمایتهای لازم را در چارچوب مقررات موجود از سرمایه ‏گذاری بخش غیردولتی در جهت ایجاد کارخانه تولید پودر آلومینا با ظرفیت یک میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۱) تن و ایجاد کارخانه آلومینیوم با ظرفیت حداکثر چهارصد هزار (۰۰۰ر۴۰۰) تن در استان خوزستان به عمل خواهد آورد.
 ب- اجرای طرح آلومینیوم به ظرفیت یکصد و ده هزار (۰۰۰ر۱۱۰) تن در استان با اولویت منطقه عمومی مسجد سلیمان و لالی با مشارکت بخش غیردولتی به میزان شصت درصد (۶۰%) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی به میزان چهل درصد (۴۰%) پس از تصویب شورای اقتصاد.
  ‎‎‎ج- تهیه طرح توجیهی ایجاد شهرکهای صنعتی نفت و گاز در منطقه دشت آزادگان، صنایع دریایی و شیلات در آبادان، شماره (۲) خرمشهر در مرز شلمچه، شماره (۴) دزفول، شماره (۲) اندیمشک، شماره (۲) بهبهان، شماره (۲) مسجد سلیمان، شماره (۵) اهواز با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست در استان و ارائه نتیجه به هیئت وزیران در صورت وجود توجیه فنی و اقتصادی توسط سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران.
  ‎‎‎ح- انجام مطالعه، ایجاد و توسعه صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی با اولویت در مسجدسلیمان با مشارکت بخش غیردولتی پس از تأیید فنی و اقتصادی بانک به نسبت سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران به میزان چهل درصد (۴۰%) و بخش غیردولتی به میزان شصت درصد (۶۰%).
  ‎‎‎د- تسریع در اجرایی کردن مصوبه ایجاد شهرک اسقاط خودرو اهواز توسط سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران.
  ‎‎‎ز- انجام مطالعه احداث یکی از واحدهای تولیدی واگن سازی، لکوموتیوسازی، تجهیزات منوریل و قطعات اصلی خودرو در استان در سال ۱۳۸۵ و آغاز مراحل اجرایی پس از تصویب طرح توسط شورای اقتصاد به نسبت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به میزان چهل درصد (۴۰%) و بخش غیردولتی به میزان شصت درصد (۶۰%).
  ‎‎‎ط- انجام مطالعات اجرای فاضلاب شهرکهای صنعتی اهواز (۳)، دزفول (۱ ) و بهبهان در سال ۱۳۸۵ و اجرای آنها در سال ۱۳۸۶و نیز اجرای تصفیه خانه شهرک صنعتی اهواز (۲) در سال ۱۳۸۶.
 اعتبار موردنیاز به نسبت مساوی توسط سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از ردیف موافقت‏نامه مربوط و استان تأمین خواهد شد.
 ک- اختصاص منابع ارزی موردنیاز طرح سیمان یک میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۱) تنی امیدیه از محل حساب ذخیره ارزی متناسب با پیشرفت فیزیکی.
 ه- اختصاص مبلغ پنجاه میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۵۰) ریال جهت تکمیل شهرکهای صنعتی استان مستقر در مناطق توسعه نیافته از محل اعتبار پیش بینی شده در قانون اصلاح جداول شماره (۴) و (۸) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و قانون بودجه سال ۱۳۸۵ کل کشور به منظور اختصاص دو درصد (۲%) از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی به استانهای نفت خیز و گازخیز و شهرستانها و بخشهای محروم کشور – مصوب ۱۳۸۵.
 همچنین مبلغ پنجاه میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۵۰) ریال از محل اعتبارات استانی بدین منظور اختصاص می یابد.
  ‎‎‎و- انجام مطالعه طرح و مکان یابی ایجاد سی ناحیه صنعتی در مراکز روستایی بالای پنج هزار نفر استان طی سالهای باقیمانده برنامه چهارم توسعه و در صورت داشتن توجیه فنی و اقتصادی و ارائه نتیجه به مجمع عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران.
  ‎‎‎ی- اختصاص مبلغ شش میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۶) ریال جهت تجهیز آزمایشگاه کولرگازی، فرآورده های نفتی و لاستیک آزمایشگاه استاندارد استان از محل اعتبارات تجهیزات آزمایشگاهی مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در سال ۱۳۸۶.
 همچنین مبلغ شش میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۶) ریال برای احداث ساختمان و تأسیسات آزمایشگاهی از محل اعتبارات استانی بدین منظور اختصاص می یابد.
 ۲-کار گروه موضوع تصویب نامه شماره ۴۵۹۹۹/ت۳۴۰۲۳هـ مورخ ۸/۸/۱۳۸۴ با حضور وزرای دادگستری، امور اقتصادی و دارایی و معاونت حقوقی و امورمجلس رییس جمهور موضوع بازگشت کارخانه کاغذسازی کارون به بانک صنعت و معدن را بررسی نماید.
  پرویز داودی  معاون اول رییس جمهور
:
:
:
آخرین اخبار