تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۸۹۶۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون شهردار اهواز خبر داد
درزهای پل‌های اهواز اصلاح می‌شوند
درزهای پل‌های اهواز اصلاح می‌شوندپل سفید اهواز

ایسنا/خوزستان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز از بهره‌برداری موقت از پارکینگ خیابان طالقانی و برنامه‌ریزی برای اصلاح درزهای پل‌های اهواز خبر داد.

حجت‌الله سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبات آخرین جلسه شورای ترافیک اهواز در هفته گذشته اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز بخشی از عملیات اجرایی پارکینگ طبقاتی طالقانی باقی مانده است و از سوی دیگر تقاضای پارکینگ در هسته مرکزی شهر در حال افزایش است، مقرر شده است سه طبقه از این پارکینگ با ظرفیت حدود ۱۵۰ خودرو به صورت موقت در روزهای پایانی سال و ایام نوروز و تا پایان ماه مبارک رمضان وارد چرخه سرویس‌دهی شود.

وی افزود: پس از آن احتمالا دوباره این پارکینگ از سرویس‌دهی خارج می‌شود تا عملیات تکمیلی آن در یکی دو ماه اجرا شود. تلاش بر این است عملیات این پارکینگ تا پایان فصل بهار به صورت کامل اجرا شود و به بهره‌برداری برسد.

تصویب ایجاد رمپ خروجی برای پل هفتم اهواز در شورای ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به برنامه‌ریزی برای رفع گره‌های ترافیکی گفت: با توجه به اینکه بخشی از ترافیک بسیار سنگین در محدوده میدان دوم کیانپارس، مربوط به ورودی از سمت حرم علی بن مهزیار  و خروجی مرکز شهر است، مصوب شده است یک رمپ خروجی از پل هفتم به سمت بلوار ساحلی غربی ایجاد شود.

وی بیان کرد: با اجرای این پروژه خودروهایی که از روی این پل تردد می‌کنند و می‌خواهند به قسمت‌هایی از مناطق کیانپارس و کیان‌آباد بروند، ضرورتی ندارد وارد محدوده میدان دوم کیانپارس شوند بلکه از طریق این رمپ، وارد بلوار ساحلی می‌شوند و بخشی از ترافیک میدان دوم کیانپارس کاهش خواهد یافت.

سلیمانی گفت: طراحی فاز نخست این پروژه انجام و در شورای ترافیک اهواز مصوب شده است و پس از تصویب در شورای ترافیک خوزستان، پیمانکار انتخاب و عملیات اجرایی آغاز می‌شود. معمولا فرآیند قانونی انتخاب پیمانکار تا انعقاد قرارداد سه ماه زمان می‌برد و تنها در صورتی که از طریق ماده ۳۱ با دستگاه‌های وابسته به دولت مانند قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا یا ارگان‌های دیگر، اقدام شود این فرآیند کوتاه‌تر خواهد شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود مدت زمان اجرای این پروژه کمتر از یک سال باشد.

درزهای انبساط پل‌های اهواز اصلاح می‌شوند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: در شورای ترافیک مصوب شد اصلاح درزهای انبساط پل‌های اهواز با اولویت پل سردار هاشمی در زیباشهر و پل سوم و پل سفید روی رودخانه کارون انجام شود که این عملیات باید تا پیش از پایان سال اجرایی شود.

وی عنوان کرد: اصلاح پل سفید در چند روز آینده انجام می‌شود و عملیات اصلاح پل سوم نیز در مرحله ابلاغ به پیمانکار است اما با توجه به اینکه نواقص پل سردار هاشمی جدی است و باید بازسازی شود، مقرر شده است موقتا مقطع درز انبساط، آسفالت شود تا تردد روان شود و در زمان بازسازی پل، درز انبساط اصلاح شود.

سلیمانی گفت: از دیگر مصوبات اخیر شورای ترافیک اهواز الحاق پل چهارم (پل نادری) به محدوده کنترل ترافیک است تا این پل نیز شامل اعمال کنترل ترافیک شود. در حال حاضر محدودیت تردد از خیابان سلمان فارسی (نادری) و شریعتی (سی‌متری) از نبش کافی در حال اعمال است. بنابراین از میدان مولوی (سه‌گوش) به سمت مرکز شهر، محدودیت ترافیکی اعمال  خواهد شد.

وی افزود: بعد از نصب سامانه‌های پلاک‌خوان، عملیات اجرایی این کار آغاز و احتمالا بعد از نوروز اجرایی می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار