تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۹۰۱۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش‌بینی ورود سامانه ‌بارشی‌ قدرتمند به خوزستان
 
پیش‌بینی ورود سامانه ‌بارشی‌ قدرتمند به خوزستان

 مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی ورود سامانه بارشی قدرتمند به استان خبر داد.

محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز (۲۶ اسفندماه) در مناطق شمالی و شرقی به ویژه ارتفاعات سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای و ریزش تگرگ در برخی مناطق خواهد شد. در دیگر مناطق استان خوزستان بارش‌ها به صورت پراکنده و نقطه‌ای خواهند بود.

وی افزود: تا فردا تغییر محسوس دمایی نخواهیم داشت و روز دوشنبه روند افزایش چهار تا شش درجه‌ای دما در استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

سبزه‌زاری ادامه داد: از اواسط روز دوشنبه تا اواسط روز چهارشنبه به ویژه روز سه‌شنبه، سامانه قدرتمند و فعالی استان خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید در اغلب نقاط استان، احتمال ریزش تگرگ در برخی از نقاط و کاهش محسوس دما در سطح استان خواهد شد.

وی افزود: بیشترین حجم بارش‌ها در روز سه‌شنبه و در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات خواهد بود. احتمال آبگرفتگی معابر در اغلب نقاط استان خوزستان و طغیان مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد. شمال خلیج فارس در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج و در روز سه‌شنبه همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۳۰.۷ و دزپارت با ۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۲۹.۸ و ۱۵.۸ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار