تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۹۰۲۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان خبر داد
آماده‌باش خوزستان در آستانه بارندگی سنگین/ هشدار به فرمانداری‌ها
آماده‌باش خوزستان در آستانه بارندگی سنگین/ هشدار به فرمانداری‌ها

  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از اعلام آماده‌باش به همه دستگاه‌های خدماتی و امدادی در پی پیش‌بینی بارندگی‌های سنگین در استان خبر داد.

محمد خانچی با اشاره به آمادگی برای مدیریت بارش‌های پیش رو اظهار کرد: در پی صدور هشدار قرمز بارندگی از سوی سازمان هواشناسی، جلسات مدیریت بحران تشکیل و وضعیت آمادگی دستگاه‌های اجرایی بررسی و کنترل شد.

وی افزود: تذکرها به همه فرمانداری‌های خوزستان داده شده است تا دقت لازم را داشته باشند. استاندار خوزستان تاکید کرده است از همه ظرفیت‌ها برای جلوگیری از ایجاد هر مشکلی استفاده شود بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند، هر امکاناتی دارند پای کار بیاروند تا با کمترین مشکل روبه‌رو شویم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: مردم حتما سفرهای خود را متناسب با شرایط جوی انجام دهند. عشایر نیز حتما باید امروز جابه‌جا شوند و به محیط‌های امنی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، بروند و روستاییان و کشاورزانی که پمپ‌هایی در مسیر رودخانه دارند حتما پمپ‌های خود را جابه‌جا کنند.

وی در خصوص میزان آب ورودی به سدهای خوزستان در بارندگی پیش رو افزود: با توجه به اینکه سدها خالی هستند، فعلا برنامه‌ای برای رهاسازی آب از سدها نداریم و آب بارندگی را ذخیره‌سازی می‌کنیم اما پیش‌بینی‌های لازم برای مدیریت سدها انجام شده است.

خانچی با اشاره به اعلام آماده‌باش همه دستگاه‌های خدماتی و امدادی استان خوزستان گفت: مرخصی مدیران خوزستان تا عادی شدن شرایط جوی لغو شده است.

وی عنوان کرد: همه فرمانداری‌ها موظف هستند مکان‌های مناسبی برای اسکان مهمانان نوروزی و مکان‌هایی برای اسکان اضطراری در نظر بگیرند. به اداره‌کل راهداری خوزستان نیز گفته‌ایم اقامتگاه‌های بین راهی آمادگی لازم را داشته باشند. بر تامین سوخت و پایداری آب و برق نیز تاکید شده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار