تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۲۹۰۲۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش ۴۸ درصدی واردات غلات از بندر امام خمینی (ره)

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: واردات غلات از طریق بندر امام خمینی (ره) در سال جاری ۴۸ درصد کاهش یافت.

 امید جهان‌نژادیان روز دوشنبه بیان کرد: در سال جاری در مجموع یک میلیون و ۳۲۰ هزار تُن گندم، برنج و روغن خام خوراکی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده است.

وی علت کاهش واردات غلات به خصوص گندم در سال جاری را افزایش تولید داخلی غلات در سال زراعی جاری دانست و گفت: غلات وارداتی توسط ناوگان حمل‌ و ‌نقل جاده‌ای و ریلی از بندر امام خمینی(ره) به نقاط مختلف کشور حمل شده است.

جهان نژادیان با بیان اینکه حدود ۳۰ هزار تن گندم در انبارهای بندر امام خمینی (ره) نگهداری می‌شود که در حال حمل به سایر نقاط کشور است افزود: بیشتر غلات مورد نیاز کشور از روسیه، برزیل و برخی کشورهای اروپایی توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران سفارش و خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از آمادگی لازم برای تخلیه و بارگیری غلات مورد نیاز کشور در سال آینده از طریق بندر امام خمینی(ره) طبق برنامه تنظیمی شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد.

بر اساس این گزارش حدود ۸۰ درصد حجم کالاهای اساسی (غلات و نهاده‌های دامی) مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد شده است.

بندر امام خمینی (ره) دومین بندر راهبردی و عملیاتی کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

این بندر که ظرفیت تخلیه و بارگیری ۶۰ میلیون تُن کالاهای نفتی و غیرنفتی در سال را دارد در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در سواحل خورموسی در محدوده آب‌های شمال غرب خلیج فارس واقع شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار