تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۹۰۵۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش ۲۱ درصدی تصادفات در نوروز امسال
 

رییس پلیس راه خوزستان گفت: میزان تصادفات از ابتدای طرح نوروزی(۲۴ اسفندماه) تا کنون در استان ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته اما متاسفانه تعداد کشته‌ها افزایشی بوده است.

 سرهنگ سعید رحیمی بیان کرد: طی مدت یاد شده تصادفات جرحی افزایش یافته و در این‌ مدت ۸۱ هزار و ۳۳۹ خودرو اعمال قانون شدند.

وی با بیان اینکه توقیف خودرو و موتورسیکلت ۸۰ درصد افزایش یافته است ادامه داد: بیشترین تصادفات در ایام‌نوروز مربوط به مردم خوزستان بوده و مسافران کمتر دچار سانحه شدند.

کاهش ۱۳ درصدی تردد در ایام نوروز امسال

سرهنگ رحیمی با اشاره به اینکه محور اهواز به مسجد سلیمان از مسیرهای پرخطر در تصادفات است اظهار کرد: میزان تردد در ایام نوروز امسال در جاده‌های استان ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه مردم خوزستان عید امسال ۲۴ درصد کمتر از استان خارج شدند افزود: ترددهای بین شهری نشان می‌دهد در ایام نوروز امسال مردم استان بیشتر به بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های درون استان پرداختند.

رییس پلیس راه خوزستان اضافه کرد: بیشتر تصادفات در مسیرهای ۲ طرفه رخ می‌دهد و باید به مردم اطلاع‌رسانی کرد که با خودروهای نا ایمن‌ نباید با سرعت بالا حرکت و یا تصادف کرد چرا که احتمال مرگ بسیار بالا است.

سرهنگ رحیمی اظهار کرد: متاسفانه همچنان خودروهای ناایمن ساخته می‌شود و مهمترین عامل کشته و مصدوم‌شدن افراد زیادی است.

تردد روزانه هفت هزار خودرو با سرعت بالای ۱۸۰ کیلومتر در خوزستان

رییس پلیس راه خوزستان بیان کرد: در خوزستان روزانه هفت هزار خودرو با سرعت بالای ۱۸۰ کیلومتر تردد دارند که فقط جریمه می‌شوند و بازدارند نیست.

سرهنگ رحیمی‌ اظهار کرد: باید برخورد قانونی با متخلفان رانندگی را افزایش داد تا بازدارنده باشد و در این‌مسیر از دادستان استان درخواست همکاری داریم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار