تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۹۰۶۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تمام ظرفیت دزفول برای میزبانی از میهمانان نوروز بسیج شده است

  رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول استقبال میهمانان نوروزی از این شهرستان را بسیار گسترده دانست و گفت: تمام ظرفیت دزفول برای میزبانی شایسته و اسکان مناسب مسافران نوروزی بسیج شده است.

حمیدرضا خادم بیان کرد: کمپ نوروزی با ظرفیت اسکان ۷۰۰ خانوار، ۵۳ مدرسه با ظرفیت ۴۵۰ کلاس، ۲ هتل، یک هتل آپارتمان با ظرفیت ۱۴۵ تخت، سه مهمانپذیر با ظرفیت ۱۸۰ تخت، چهار خوابگاه دانشجویی، ۶ اقامتگاه بومگردی و ۲ اقامتگاه سنتی رسمی از جمله مکان های آماده شده در دزفول برای اسکان مسافران نوروزی است.

وی ادامه داد: تمهیدات گسترده ای برای اسکان اضطراری میهمانان نوروزی در دزفول با توجه به شرایط نامناسب جوی و بارش های شدید باران طی روزهای اخیر اندیشیده شد که در پی آن مصلای نمارجمعه و تعدادی از مساجد و حسینیه های دزفول برای اسکان این مسافران آماده سازی شد.

 

تمام ظرفیت دزفول برای میزبانی از میهمانان نوروز بسیج شده است

رییس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: استقبال مسافران نوروزی از جاذبه های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی دزفول بسیار چشمگیر و گسترده بوده به گونه ای که آمار مسافران نوروز حاضر در دزفول تا کنون رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی دزفول را یکی از قطب‌های مهم و ممتاز گردشگری خوزستان و کشور دانست و افزود: دزفول به دلیل داشتن طیف متنوعی از جاذبه های گردشگری یکی از مقصدهای اصلی گردشگران است.

خادم با بیان اینکه غرفه های صنایع دستی در تمام خانه های تاریخی دزفول برای معرفی تاریخ، فرهنگ، تمدن و هنرصنعت این شهرستان ایجاد شده است، اظهارکرد: استقبال گردشگران از منطقه شهیون با طبیعیت بی نظیر، روستای نمونه گردشگری پامنار، پل ساسانی، جاذبه های تفریحی، موزه، بازاچه و همچنین خانه های تاریخی این شهرستان بسیار گسترده بوده است.

  دزفول از شهرهای قدیمی خوزستان با قدمتی ۹ هزار ساله یکی از نخستین سکونتگاه‌ها و محل‌های شهرنشینی در جهان شناخته می‌شود.

آغاز نخستین لوحه‌های کتابت، ایجاد نخستین دانشگاه دنیا، نخستین سند دریانوردی، نخستین موسیقی گروه نوازی، سیستم آبرسانی سه هزار و ۴۰۰ ساله، ابداع سیفون و خانه سازی و شهر آجری دزفول از ظرفیت‌های بی نظیر این شهرستان است.

۱۰۰ اثر تاریخی شامل خانه، مسجد، حمام، گذر و بقعه در ۲۴۰ هکتار بافت قدیم دزفول وجود دارد؛ این شهر دارای ۲۸ محله قدیمی و در هم تنیده است که معماری بی‌نظیرش، آن را به شهر آجر معروف کرده است.
درحال حاضر حدود ۱۷۰ اثر ملموس از جمله بناها، تپه‌ها، بقعه‌ها و مساجد و ۲۹ اثر ناملموس شامل آداب و رسوم دزفول در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار