تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۲۹۰۷۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیین معنوی احیای نخستین شب قدر در خوزستان برگزار شد

  آیین نخستین احیای شب قدر استان خوزستان بامداد شنبه با حضور اقشار مختلف مردم در مساجد، حسینیه‌ها و امامزاده‌های سراسر استان برگزار شد.

 مردم‌ مومن و محب اهل بیت عصمت و طهارت (س) استان تا سحرگاه به برکت شب قدر به عبادت و راز و نیاز با خداوند پرداختند و با نوای العفو العفو برای بخشش گناهان دعا کردند.

این آیین با حضور گسترده اقشار مختلف مردم با قرائت قرآن و دعاهای مخصوص شب قدر، استغفار، اقامه نماز و برسرگذاشتن قرآن کریم برگزار شد.

همچنین با حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برنامه عزاداری و سوگواری در رثای شهادت مظلومانه امام علی (ع) صورت گرفت.

در این آیین ها سخنرانان، در فضیلت شب قدر و اینکه چگونه امور یک ساله انسان در شب قدر رقم می خورد سخنانی ایراد کردند.

در نخستین شب از لیالی قدر، بیماران و کادر درمان در بیمارستان‌های استان نیز با نوای الغوث الغوث برای بیماران دست به دعا برداشتند.

  •  

شب نوزدهم رمضان در واقع شبی است که مومن بعد از روزها تمرین بندگی، با دلی شکسته از پناه‌ بی‌پناهان طلب بخشش کرده و از خداوند می‌خواهد تا در روزهایی که پیش‌رو دارد سرنوشت نیک داشته باشد و از

زشتی‌ها و بدی‌ها به دور باشد.

ضربت خوردن امام علی (ع) در این شب‌، بر اهمیت و عظمت احیای شب نوزدهم رمضان نزد شیعیان افزوده است و شب زنده داری آنان را با سوگواری و انجام اعمال شب‌های قدر همراه کرده است.

شب قدر در واقع با فضیلت‌ترین شب سال است که با امور مهم و باعظمتی همانند نزولِ اجمالی قرآن همراه است و شب نزول رحمت الهی و آمرزش گناهان بوده و در آن شب، فرشتگان بر زمین فرود می‌آیند.

طبق برخی از روایات شیعی، در این شب مقدرات انسان‌ها به امام زمان (علیه‌السلام) عرضه می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار