تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۲۹۰۷۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت نزدیک به ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان از ابتدای نوروز ۱۴۰۳
ثبت نزدیک به ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان از ابتدای نوروز ۱۴۰۳

 اداره کل میراث فرهنگی خوزستان اعلام کرد: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هشتم فروردین ۱۴۰۳ نزدیک به ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان به ثبت رسیده است.

میانگین اقامت هر گردشگر نوروزی که از پنج مبدا ورودی وارد استان می‌شوند بین ۲ تا سه شب است. به این معنی که هر گردشگر بین ۲ تا سه شب در استان ماندگاری دارد. بنابراین، میزان کل اقامت در بازه زمانی یاد شده در اقامت‌گاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان خوزستان براساس نفر شب اقامت (یک گردشگر ۲ تا سه نفرشب اقامت)، یک میلیون و ۴۰۳ هزار و ۸۹۳ نفر به ثبت رسیده است.

  همچنین دربازه زمانی پیش ‌گفته تعداد بازدید از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های متنوع گردشگری اعم از فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان نیز به تعداد ۹ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۶۵ نفربازدید ثبت شده است.

نزدیک به ۱۴ درصد از مسافران و گردشگران نوروزی (۱۹۷ هزار و ۲۱۴ نفر) در اقامت‎گاه‌های رسمی دارای پروانه بهره‎برداری شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمان‎پذیر، اقامت‎گاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری، پارک‌های ملی طبیعت‌گردی و... اقامت دارند و باقی گردشگران و مسافران نیز به تعداد یک‌ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۶۷۹ نفر معادل ۸۶ درصد در سایر ظرفیت‌های اقامتی نوروزی استان اعم از غیررسمی و اضطراری شامل کمپینگ‌های موقت، چادرهای مسافرتی، کلاس‌های مدارس، اردوگاه‌ها و قرارگاه‌های راهیان نور، مهمانسراهای دولتی، سالن‌های ورزشی، خواب‌گاه‌های دانشجویی و غیره اسکان دارند.

همچنین از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هشتم فروردین‎ ۱۴۰۳ یکصد و بیست و شش مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری و دستگاه‌های خدمات‌رسان به مسافران و گردشگران نوروزی در استان صورت گرفته که از این تعداد بازدید نظارتی انجام‎ شده ۸۰ بازدید از مراکز اقامتی، ۲۶ بازدید از مراکز پذیرایی بین راهی، ۱۱ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۹ بازدید از سایر واحدهای خدمت‎رسان انجام شده است.

در مجموع این بازدیدها، تعداد هفت تذکر و یک فقره تشویق به ثبت رسیده است. ضمن اینکه هیچ یک از واحدهای خدمات‌رسان در سطح استان تا به این تاریخ تعطیل یا تعلیق نشده‌اند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار