تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۹۰۷۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معدوم‌سازی بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در اهواز
معدوم‌سازی بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در اهواز

  سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به اجرای برنامه سلامت نوروزی، از پلمب ۹۱ واحد صنفی متخلف و معدوم‌سازی بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد از ابتدای اجرای این برنامه تاکنون خبر داد.  

امرالله مردانی اظهار کرد: با آغاز بسیج ملی سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲، ۴۰ کارشناس و کاردان سلامت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز، کار نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی را از ۸ صبح تا ۲۰ و در صورت لزوم تا ساعت ۲۴ انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷ هزار مرکز و اماکن حساس تحت پوشش حوزه غرب اهواز هستند، افزود: پیشگیری از بیماری‌های منتقله از عوامل محیطی به ویژه بیماری‌های منتقله از آب و غذا از وظایف اصلی بهداشت است که این مهم در زمان تعطیلات نوروزی که شهر اهواز پذیرای تعداد زیادی مهمان است از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مردانی گفت: در این راستا روزانه ۲۱ تیم در نوبت صبح و پنج تیم در نوبت عصر بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی مانند رستوران‌ها، قنادی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها، اماکن عمومی مانند فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، بازارها، پاساژها، مراکز و اماکن اقامتی و تفریحی و مساجد و رستوران‌های در مسیر راه‌ها، نظارت دارند.

وی عنوان کرد: همچنین کیفیت عرضه مواد غذایی و آب مصرفی و رعایت موازین و معیارهای بهداشتی در ترمینال‌های مسافربری، ایستگاه‌های راه‌آهن، اتوبوس‌ها و قطارهای مسافربری، نظافت عمومی سرویس‌های بهداشتی و جایگاه‌های اسکان موقت مسافران نوروزی بررسی می‌شود.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه این طرح تا ۲۵ فروردین‌ ماه ۱۴۰۳ اجرا می‌شود، گفت: از زمان آغاز اجرای برنامه تاکنون ۵ هزار و ۴۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و اماکن، ۲ هزار و ۷۸۷ مورد کلرسنجی، ۳۰۵ مورد نمونه‌ برداری از آب، ۲۲۰ مورد نمونه‌برداری از نان و غذا و ۵ هزار و ۸۷۵ مورد سنجش پرتال انجام شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۳ هزار و ۵۵۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شده و ۵۴۴ اخطاریه آنی نیز صادر شده است که ۱۱۵ مورد از این تعداد به مقام قضایی ارجاع و ۹۱ مورد پلمب شدند. 

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار