تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۲۹۱۱۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مصرف ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبار کالا برگ توسط خوزستانی‌ها

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: تاکنون بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبار کالابرگی در استان توسط خانوار مصرف شده است.

  محمد راضی جلالی یکشنبه در این خصوص بیان کرد: بیش از چهار میلیون و ۶٣٠ هزار تراکنش توسط یک میلیون و ۴۶٠ هزار خانوار استان برای خرید کالا در قالب طرح کالا برگ الکترونیکی انجام شده است.

وی افزود: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در استان در راستای تامین امنیت غذایی خانوار و خرید یازده قلم کالای اساسی سبد غذایی خانواربا استقبال خوبی همراه بوده است.

راضی جلالی ادامه داد: اجرای این طرح ضمن ایجاد رونق در اصناف و فروشگاه‌ها، تاثیر مستقیمی بر افزایش تولید اقلام اساسی غذایی دارد و با ادامه این روند ضمن تقویت سفره خانوار با پرداخت اعتبار تخفیفی دولت، شاهد افزایش پایدار تقاضا، تولید کالا و آثار مثبت آن در حوزه سلامت خانوار و اشتغال و تولید خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اقلام غذایی طرح را شامل شیر، ماست، پنیر، برنج، مرغ، تخم مرغ، گوشت، روغن مایع، ماکارونی، حبوبات و قند و شکر اعلام کرد و ادامه د اد: با وجود زمان کوتاه آغاز طرح فجرانه، با تلاش صورت گرفته برای رفع مشکلات طرح، برای آگاهی رسانی به جامعه برای استفاده از این فرصت نیز انجام شده است.

راضی جلالی یکی از اهداف مهم اجرای این طرح را رفع آثار تورمی اقلام سبد غذایی اساسی خانوار عنوان کرد و گفت: با تداوم این روند و تلاش دستگاه‌های عضو ستاد کالابرگ الکترونیکی، شاهد ارتقای ظرفیت‌های طرح و ارائه خدمات هر چه بیشتر به مردم خواهیم بود.

وی از شارژ مجدد کالابرگ خانوار های دهک‌های اول تا هفتم به مبلغ سرانه هر نفر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال مشوق اعتباری از دوشنبه بیستم فروردین ماه خبر داد و افزود: همچون ٢ مرحله قبل طرح، خانوار جامعه هدف طرح می‌توانند برای خرید ١١ قلم سبد غذایی از این اعتبار برای خرید ارزانتر و با قیمت سال قبل اقدام کنند.

 دولت برای کمک به سبد غذایی خانوارها طرح کالابرگ الکترونیک را در کنار پرداخت یارانه اجرا کرده است که در این طرح به ازای هر نفر مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار برای خرید کالای اساسی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار