تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۹۱۵۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفت واحد فرآورده خام دامی در خوزستان پلمب شد

  مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بیش از ۱۳ هزار بازدید بهداشتی انجام و هفت واحد عرضه خام دامی پلمب شد.

ناصر عسکری‌فرد  بیان کرد: در زمان اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از ۱۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳، ۱۳ هزار بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شد.
وی اظهارکرد: در این بازدیدهای بهداشتی افزون بر ۱۰ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک توسط کارشناسان بهداشتی استان ضبط شد که از این مقدار بیش از هفت هزار کیلوگرم، برابر دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور معدوم و از چرخه مصرف انسانی حذف شد.مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان تصریح کرد: در این بازه زمانی بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز و حدود ۹ هزار و۵۰۰ تن گوشت مرغ کشتار روز در کشتارگاه‌های دام و طیور استان تحت نظارت‌های شرعی و بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان تولید و وارد بازار مصرف شد.
عسکری فرد به پلمب هفت واحد عرضه فرآورده خام دامی متخلف در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: این واحدهای متخلف بهداشتی با حکم مراجع قضایی استان پلمب شدند.
وی از هم‌استانی های خوزستانی خواست: هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز که تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان تولید می‌شوند خریداری و از خرید هرگونه گوشت و لاشه‌هایی که در کنار معابر و جاده‌ها به صورت غیرمجاز کشتار می‌شوند اکیدا خودداری کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار