تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۹۱۵۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش ۴۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های گتوند

 رییس اداره کتابخانه های عمومی گتوند گفت: اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

ابوذر اکبری نیا  با اشاره به استقبال کودکان و نوجوانان از کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بیان کرد: تعداد اعضای کتابخانه‌های گتوند در سال گذشته رشد چشمگیری را نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته که این مهم نتیجه برنامه ریزی و اجرای طرح‌های مختلف در این شهرستان است.

وی ادامه داد: تعداد اعضای جدید کتابخانه‌های گتوند از یک هزار و ۹۸۲ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در سال گذشته افزایش یافته است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گتوند با اشاره به ابلاغ واجرای سند راهبردی کتابخانه‌های عمومی خوزستان در این شهرستان گفت: تحقق اهداف این سند بالادستی در شاخصه‌های مختلف به طور ویژه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که در این راستا کتابخانه‌های گتوند در شاخص جذب اعضای جدید بسیار موفق عمل کردند.

وی با بیان اینکه کل اعضای فعال کتابخانه‌های گتوند در سال گذشته به بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر رسید، افزود: هم اکنون ۴.۶ درصد از جمعیت گتوند عضو فعال کتابخانه‌های این شهرستان هستند که این آمار از بسیاری شهرستان‌های خوزستان بیشتر است.

اکبری نیا با اشاره به تعطیلی سه باب کتابخانه در این شهرستان اظهارکرد: کتابخانه‌های عمومی روستاهای پل پرزین و شهرک پنجم به دلیل مشکل ساختمانی و کتابخانه عمومی روستای دشت بزرگ نیز به علت صادر نشدن مجوز جذب نیروی انسانی جایگزین مرخصی زایمان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال گذشته تعطیل شدند که فعال سازی مجدد این کتابخانه‌ها نقش موثری در ارتقای شاخص عضویت شهروندان در کتابخانه‌های این شهرستان دارد.

وی ارتقای همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه آموزش و پرورش با نهاد کتابخانه‌ها را عاملی تعیین کننده برای جذب کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: عضویت هشت درصد از جمعیت گتوند در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برای امسال هدف گذاری شده است.

  شهرستان گتوند دارای ۹ باب کتابخانه عمومی است.

شهرستان گتوند به مرکزیت شهر گتوند بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۵ حدود ۲۴ هزار نفر جمعیت دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار