تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۹۱۶۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش بینی خرید ۲۰ هزار تن کلزا در شوش

 رئیس تعاون روستایی شوش گفت: خرید ۲۰ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان این شهرستان توسط این تعادونی پیش بینی می‌شود.

  هومن سپه وند روز چهارشنبه در نشست شورای کشاورزی شوش با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید گندم و کلزا در کشور و خوزستان است، بیان کرد: با توجه به ظرفیت بالای کشاورزی این شهرستان، تمام ظرفیت‌های خرید، حمل و نقل و انبار این محصولات به کار گرفته شده است.

وی کلزا و گندم را ۲ محصول راهبردی و مهم دانست و ادامه داد: تعاون روستایی با تجهیز پنج مرکز خرید دانه روغنی در شوش، خرید دانه‌های روغنی کلزا را از ۱۹ فروردین ماه جاری آغاز کرده است.

رئیس تعاون روستایی شوش اظهارکرد: مراکز خرید ذیل تعاون روستایی تنها طی پنج روز نخست فعالیت خود موفق به خرید ۲ هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان شدند که این روند تا پایان فصل برداشت ادامه دارد.

کشاورزی ظرفیت تحول اقتصادی شوش را دارد

فرماندار شوش نیز در این نشست گفت: ظرفیت‌های کم نظیر کشاورزی شوش به تنهایی امکان تحول اقتصادی در این شهرستان را دارند و باید همه دستگاه‌ها برای بهره گیری از این فرصت و رونق تولید و اشتغال در شوش برنامه ریزی کنند.

محسن حویزه با تاکید بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی پایین دستی در این شهرستان بیان کرد: اقتصاد شوش مبتنی بر کشاورزی است و می‌توان با برنامه ریزی هدفمند و توسعه صنایع جانبی و صنایع پایین دست تحول اقتصادی بزرگی در این شهرستان رقم زد.

وی کشت کلزا در سطح وسیعی از اراضی شوش را فرصتی طلایی دانست و افزود: ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط با کلزا از جمله شرکت‌های تولید روغن از جمله اولویت‌هایی است که باید به طور جدی توسط دستگاه‌های متولی دنبال شود.

فرماندار شوش اظهارکرد: چغندرقند و گندم از دیگر محصولات راهبردی است که در سطح وسیع در این شهرستان کشت می‌شود از این رو باید با برنامه ریزی، دغدغه کشاورزان فعال در این عرصه برای فروش محصولات و دریافت مطالبه آنها را به حداقل رساند.

حویزه با تاکید بر لزوم احداث مجتمع دامپروری درشهرهای حر و شوش گفت: دام‌های سنگین سرگردان در شهرهای شوش و حر به معضلی در منطقه تبدیل شده و علاوه بر مخاطرات بهداشتی موجب انتقاد شهروندان نیز شده است لذا ساماندهی این دام‌ها ضرورت دارد.

 سالانه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان شوش تولید می‌شود.

شهرستان شوش در تولید ذرت دانه‌ای رتبه نخست کشور را دارد و با تولید ۲۰۰ هزار تن گندم از قطب‌های مهم کشور در تولید این محصول راهبردی است.

۷۵ هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان شوش کشت می‌شود و این موجب شده تا این شهرستان دارای رتبه‌های برتر کشاورزی در استان و کشور باشد.

۴۱ هزار هکتار گندم، ۱۱ هزار هکتار کلزا، ۱۱ هزار هکتار چغندرقند، ۱۱ هزار هکتار نیشکر و یک هزار هکتار صیفی جات در شوش کشت می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار