تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۹۱۷۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا دوباره جمعیت سگ‌های بلاصاحب اهواز زیاد شد؟
چرا دوباره جمعیت سگ‌های بلاصاحب اهواز زیاد شد؟

ایسنا/خوزستان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در خصوص افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر گفت: در پی نبود داروی بیهوشی، آمار زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در اهواز کاهش یافته است در نتیجه احساس می‌شود تعداد سگ‌ها رو به فزونی است.

محمود ثابت‌قدم در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت سگ‌های بلاصاحب در اهواز اظهار کرد: در پی ابلاغ وزارت کشور، از دو سال پیش طرح زنده‌گیری و جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب آغاز شد و در سال اول و نیمه‌های سال دوم تقریبا عملکرد قابل قبولی داشتیم و شرایط بحرانی وجود گله‌ای سگ‌های بلاصاحب در معابر عمومی که مخاطراتی برای شهروندان ایجاد کرده بودند، بهبود پیدا کرد.

وی افزود: در یک سال گذشته علاوه بر اینکه در مواردی حامی‌های سگ‌های بلاصاحب مشکلاتی ایجاد کرده بودند، مشکل تامین داروی بیهوشی نیز ایجاد شد. داروی بیهوشی که برای زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب استفاده می‌کردیم، بسیار کمیاب شد و به مشکل برخوردیم و اکنون نیز با مشکل نبود این دارو که وارداتی است مواجه هستیم. با وزارت کشور مکاتبه کرده‌ایم تا ببینند چگونه می توانند این دارو را تامین کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در خصوص افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر گفت: در پی نبود داروی بیهوشی، آمار زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در اهواز کاهش یافته است در نتیجه احساس می‌شود تعداد سگ‌ها رو به فزونی است.

ثابت‌قدم بیان کرد: آمار دقیقی از تعداد سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر اهواز وجود ندارد اما باید دستگاه‌های زیرمجموعه کارگروه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب پالایشی انجام دهند تا آمار را بدست بیاوریم.

وی عنوان کرد: حمایت خارج از عرف برخی از حامیان سگ‌های بلاصاحب به ویژه در مناطقی مانند زیتون کارمندی، کوروش و محدوده پارک شهروند که تعداد سگ‌های بلاصاحب بیشتر است، در کاهش زنده‌گیری بی‌تاثیر نبوده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار