تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۲۹۱۷۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیلی زباله‌ها بر صورت اهواز

 

معابر و خیابان های بسیاری در مناطق کم برخوردار و حتی مرکز شهر اهواز، به دلیل عدم جمع آوری منظم زباله و بی توجهی به زیرساخت ها، به محلی برای انباشت پسماندها و تهدید بهداشت محیط تبدیل شده است.
 

 مناطق کم برخوردار اهواز از جمله مهدیس، کوی علوی، کوی سادات، خشایار، کیان، گلدشت و علی آباد (بروال) و حتی بخش هایی از مرکز شهر، به دلیل عدم جمع آوری منظم زباله و بی توجهی به زیرساخت ها و بهسازی معابر، به محلی برای انباشت پسماندها و تهدیدی برای بهداشت محیط و سلامت شهروندان تبدیل شده است.از جمله نقاط آلوده، بازارچه کیان و خیابان 68 متری در غرب اهواز است که به سایت دپوی زباله و نمادی از سوء مدیریت شهری بدل گشته است. انباشت زباله در معابر و خیابان های اهواز، نه تنها منظره نازیبایی را به این شهر بخشیده، بلکه سلامت شهروندان را نیز تهدید می کند.
فاطمه نوروزی، کارشناس محیط زیست شهری نیز با انتقاد از این وضعیت اظهار می کند: «شهروندان اهوازی حق دارند در محیطی سالم و پاکیزه زندگی کنند. اما متأسفانه انباشت زباله در سطح شهر، محیط زیست سالم را از آنها گرفته است. این امر نشانگر بی توجهی مسئولان به مسائل زیست محیطی و سلامت عمومی است.»

:
:
:
آخرین اخبار