تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۲۹۱۸۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۵۵ فضای آموزشی برای خوزستان در دست ساخت است

 مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: ۴۵۵ فضای آموزشی و پرورشی شامل یک‌هزار و ۷۰۴ کلاس درس برای خوزستان در دست ساخت است. 

محمد سعیدی‌پور  بیان کرد: عملیات اجرایی ۱۲۵ فضای آموزشی و پرورشی شامل ۴۷۶ کلاس درس با زیربنای آموزشی بیش از ۴۳ هزار متر مربع سال گذشته در استان آغاز شد.

وی با اشاره به وجود پنج‌هزار و ۷۰۰ فضای آموزشی در خوزستان، عنوان کرد: ۶۵ درصد از این فضاهای آموزشی در خوزستانمستحکم، ۱۶ درصد نیازمند مقاوم سازی و ۱۹ درصد تخریبی هستند.

سعیدی‌پور همچنین از ساخت و بهره برداری ۱۷۸ مدرسه با ۷۰۰ کلاس درس با زیربنای ۶۱ هزار متر مربع در سال گذشته خبر داد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از وظایف این دستگاه تهیه و توزیع تجهیزات آموزشی و هنرستانی است اظهار کرد: سال گذشته اعتبار مورد نیاز تامین تجهیزات هنرستان‌های خوزستان ۶۳۷ میلیارد ریال تعیین شده که ۲۶۱ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به تامین تجهیزات آموزشی مدارس استان افزود: ۱۸۱ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات آموزشی مدارس در سال گذشته برای خوزستان در نظر گرفته شد که از این رقم ۱۶۵ میلیارد ریال تخصیص داده شده است.
وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ کل تعهدات این مجموعه برای ساخت مدارس مشارکتی هفت هزار و ۴۰ میلیارد ریال بود که سه هزار میلیارد ریال آن تحقق یافت و در مجموع ۴۱ درصد تعهدات این دستگاه محقق شده است.

مشارکت صنایع خوزستان در ساخت مدرسه

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و دستگاه‌های استان گفت: با هماهنگی و مذاکرات انجام شده، صنایع استان در سال گذشته سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال در ساخت، توسعه و تجهیز مدارس استان مشارکت کردند.
وی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان در استان بیان کرد: این طرح سال گذشته در ۲ فاز، در با ۴۰ مدرسه و در فاز دوم با ۸۰ مدرسه به منظور رنگ آمیزی، شاداب‌سازی، مرمت ، تعمیر میز و نیمکت اجرا شد.
سعیدی‌پور در ادامه به مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های این اداره کل در سال جاری اشاره کرد و گفت: توسعه و تجهیز فضاهای هنرستانی با توجه به اسناد بالادستی، به نتیجه رساندن موضوع مولدسازی املاک بدون استفاده به عنوان یکی از منابع مدنظر، پیگیری مصوبات دور دوم سفر رییس جمهور، هدفمندسازی و مستند سازی توزیع تجهیزات بر اساس کد فضا، تکمیل شناسنامه، اجرایی کردن طرح آمایش و فضاهای آموزشی سطح استان از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های اداره کل نوسازی مدارس استان برای امسال است.

به گزارش ایرنا، جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار