تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۹۱۸۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهارهزارو ۷۶۰ دانش‌آموز دزفول سفیر سلامت هستند
 
  مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به اجرای طرح سفیران سلامت در ۱۷۰ مدرسه ابتدایی این شهرستان گفت: چهار هزار و ۷۶۰ دانش‌آموز به عنوان سفیر سلامت در مدارس دزفول فعالیت دارند.

 امیر ظاهرطحان روز شنبه در آیین اختتامیه طرح سفیران سلامت در دبستان شهید صدوقی دزفول بیان کرد: طرح سفیران سلامت به دنبال ترویج نکات بهداشتی میان دانش آموزان و خانواده هاست و دستاوردهای خوبی نیز در پی داشته است.

وی افزود: توزیع شیر رایگان میان دانش آموزان پس از چند سال وقفه، امسال بار دیگر از سر گرفته شد که این موضوع نقش تعیین کننده در ارتقای بهداشت و سلامت دانش آموزان دارد.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه سفیران سلامت و مربیان بهداشت اقدامات خوبی برای ارتقای بهداشت و سلامت در مدارس این شهرستان رقم زدند گفت: برنامه ها و آموزه های بهداشتی به صورت جامع در قالب طرح سفیران سلامت در مدارس دزفول اجرا شد.

وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان در گرو تغذیه مناسب،‌ تفریح سالم و خواب کافی است، افزود: دانش آموزان سالم در درس و زندگی موفق تر هستند به هین دلیل ارتقای آموزش های بهداشتی به دانش آموزان و خانواده آنها به عنوان اولویت در دستور کار است.

ظاهرطحان دانش اموزان را سفیران سلام در خانواده ها دانست و بیان کرد: اختتامیه طرح سفیران سلامت به معنای پایان فرهنگ سلامت نیست بلکه باید این آموزه های بهداشتی در طول سال رعایت شود.

مدیر آموزش و پرورش دزفول بیان کرد: دانش آموزانی که به توصیه های بهداشتی عمل کردند علاوه بر سلامت، در درس نیز موفق تر هستند.

وی با قدردانی از تلاش های شبانه روزی سفید پوشان دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: تربیت سفیران سلامت ترویج آموزه های بهداشتی در خانواده هاست که دستاوردهای خوبی در جامعه داشته است.

طرح سفیران سلامت پیام آور سلامت در کل شهرستان است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این آیین با بیان اینکه مردمی سازی سلامت به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته است، گفت: سلامت امری توصیه شده در دین مقدس اسلام است و همه باید تلاش کنیم تا مردمی سازی سلامت محقق شود.

مهشید عصار ارتقای همکاری مشترک آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی برای ترویج سلامت در جامعه را ضروری دانست و بیان کرد: طرح سفیران سلامت پیام آور سلامت در کل شهرستان است و اجرای این طرح در ارتقای سلامت دانش آموزان و خانواده آنها بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پرشکی برای ارتقای سلامت جامعه از نقش آفرینی ادارات، دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد در این زمینه استقبال می کند ادامه داد: مردمی سازی سلامت باعث می شود که سلامت در متن جامعه و در خانه ها وارد و از بروز و ابتلای بسیاری از بیماری ها پیشگیری شود.

۲ هزار دانش‌آموز دزفول سفیر سلامت هستند

همه دستگاه ها برای ارتقای سلامت در جامعه مسوول هستند

رییس مرکز بهداشت دزفول نیز در این آیین با بیان اینکه مردمی سازی سلامت نیازمند همراهی تمام قشرهای جامعه است، گفت: سلامت یکی از بزرگترین نعمت های خداوند و بزرگترین شکرگزاری این نعمت، تلاش برای حفظ سلامتی است.

محمدعلی شفیعی نیا تغذیه سالم، خواب کافی و ورزش مناسب را از ارکان حفظ سلامت دانست و ادامه داد: سلامت،‌ موضوعی مشارکت محور است که تمام دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد در این زمینه مسوولیت دارند.

شفیعی نیا با بیان اینکه همه گروه های اجتماعی نقش کلیدی در مردمی سازی سلامت دارند گت: طرح سفیران سلامت انتقال مبانی و آموزش های بهداشت و سلامت به خانواده ها توسط دانش آموزان است که توانسته نقش موثری در ارتقای رعایت بهداشت در جامعه داشته باشد.

وی آموزش های بهداشتی و سلامت به دانش آموزان را اقدامی ریشه ای دانست و ادامه داد: دانش آموزان آینده سازان کشور هستند که حفظ و ارتقای سلامت و همچنین توجه به آموزش های بهداشتی به آنها می تواند سلامت جامعه را تضمین کند.

 در مراسم اختتامیه سفیران سلامت که با حضور مسوولان محلی در دبستان شهید صدوقی دزفول برگزار شد، زنگ سلامت با اجرای برنامه های متنوع توسط دانش آموزان این مدرسه نواخته شد.

دزفول ۸۰ هزار دانش آموز، ۴۰۰ فضای آموزشی و حدود چهار هزار و ۵۰۰ فرهنگی دارد که رتبه‌های علمی پرورشی و آموزشی زیادی طی امسال کسب کرده‌اند.

هفته ملی سلامت امسال با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» که از یکم اردیبهشت ماه آغاز شد و با اجرای برنامه های متنوع تا هفتم اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.

سفیران سلامت مدارس به دانش‌آموزان داوطلب و علاقه‌مند به فعالیت‌های گروهی در حیطه‌های مختلف سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی اطلاق می‌شود. وظیفه سفیران سلامت مدارس، انتقال مفاهیم بهداشتی به دانش آموزان است. رعایت بهداشت فردی، بهداشت اجتماعی، بهداشت روان، تغذیه صحیح و اصولی، تحرک بدنی و رعایت فرهنگ ترافیکی از جمله مواردی است که توسط سفیران سلامت مدارس آموزش و انتقال داده می شود.

سفیران سلامت در جهت ترویج تندرستی، نشاط و پویایی فعالیت می کنند و مروج سلامت در مدرسه و جامعه هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار