تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۲۹۱۹۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان بسیج اصناف کشور: ستاد تنظیم تولید باید فعال شود

  رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان وفعالان اقتصادی کشور گفت: ستاد تنظیم تولید پیش از ستاد تنظم بازار، در کشور باید فعال باشد و شرایطی فراهم شود تا واحدهای صنفی و تولیدی کوچک نیز به امر صادرات ورود کنند.

 سردار غلامرضا حسن‌پور دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل معاونت اقتصادی استانداری استان بیان کرد: توانمندسازی واحدهای تولیدی کوچک در امر صادرات از برنامه‌های اولویت‌دار بسیج اصناف کشور است.

وی گفت: آرامشی که در بازار و مجموعه‌های مختلف است نشان‌دهنده اعتماد مردم به نیروهای مسلح کشور است. 

سردار حسن‌پور ادامه داد: پنج طرح بزرگ کشاورزی در کشور برای خودکفایی در تامین نهاده های دامی کلید خورده که این رویداد مهم تمامی استان‌ها می‌توانند ورود کنند.

 

رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور بیان کرد: در کنار تنظیم بازار از تولیدکنندگان نیز باید حمایت شود به عنوان مثال در بحث مرغ با وجود افزایش تولید اما قیمت‌ها به گونه ای در نظر گرفته شد تا به تولید کننده آسیبی وارد نشود.

سردار حسن‌پور تاکید کرد: مردم باید اقداماتی که برای آرامش و تثبیت قیمت‌ها در بازار انجام می‌شود را در سفره‌ها و زندگی خود احساس کنند.

وی با بیان اینکه بسیج اصناف کشور آمادگی همکاری با خوزستان را دارد تصریح کرد: بسیج اصناف کشور برای تسهیل و افزایش صادرات با جدیت پیگیری است.

سردار حسن‌پور در ادامه با اشاره به تشکیل اتحادیه بین المللی تجار "امین" در کشور به منظور تسهیل در امر صادرات اضافه کرد: فعالیت این اتحادیه ابتدا به منظور تسهیل امر صادرات در کشورهای عراق، سوریه و آفریقا آغاز شده بود.

ظرفیت های پایانه های مرزی خوزستان برای توسعه صادرات

در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار کرد: پایانه‌های مرزی خوزستان برای مبادلات تجاری با کشورهای دیگر از ظرفیت‌های اقتصادی مهم کشور است.

محمد راضی جلالی ادامه داد: با این وجود، برخی از این پایانه‌ها با مشکلاتی روبه‌رو هستند و این مسائل بر امر صادرات و واردات و یا ترد مسافران اثر گذار است.

وی گفت: خوزستان در بحث کنترل بازار و میزان تورم کالاهای اساسی بعد از تهران رتبه دوم کشور را در سال گذشته کسب کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اقداماتی که برای تثبیت قیمت مرغ در استان انجام شده است افزود: با پیگیری‌های انجام شده و با همکاری دستگاه های مربوطه وضعیت جوجه ریزی و تامین مرغ در بازار مدیریت شده ست.

راضی جلالی تاکید کرد: خوزستان در بحث شکر یکی از تولید کنندگان عمده کشور است و نباید در تامین و قیمت این کالا چالشی ایجاد شود.

 در خوزستان ۲ هزار واحد تولیدی فعال و ۲ هزار واحد تولیدی در دست ساخت وجود دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار